Adidas înregistrează prima pierdere din ultimii 30 de ani și spune că vânzările din America de Nord vor scădea din nou

adidas-casual-fashion-2439863 Sursa: Pexels.com

Gigantul german de îmbrăcăminte sportivă Adidas a afișat miercuri prima pierdere anuală din ultimii 30 de ani și a avertizat că vânzările din America de Nord vor scădea din nou, în condițiile în care retailerii de îmbrăcăminte sportivă din SUA se luptă cu stocuri mari, scrie Reuters. Adidas s-a luptat să se redreseze după ce a rupt legăturile cu Kanye West în octombrie 2022, suspendând vânzările liniei de adidași Yeezy, foarte profitabilă.

În primul an de mandat al directorului general Bjorn Gulden, acesta a reluat vânzările de adidași Yeezy pentru a elimina stocurile rămase, încercând în același timp să stimuleze produsele populare, precum pantofii Samba și Gazelle, și să îmbunătățească relațiile cu retailerii. Acțiunile Adidas au înregistrat o redresare, depășind Nike și Puma de când a preluat conducerea.

“Deși nu este nici pe departe suficient de bun, 2023 s-a încheiat mai bine decât mă așteptam la începutul anului”, a declarat Gulden.

Analize Economedia

economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere

Acțiunile Adidas se tranzacționau fără variații la ora 1115 GMT.

În acest an, Adidas se așteaptă la o scădere a vânzărilor în America de Nord cu aproximativ 5%.

Cererea mai mică și magazinele supraaglomerate din SUA au cântărit asupra companiilor de îmbrăcăminte și articole sportive, iar Adidas a declarat că vânzările din America de Nord au scăzut cu 21% în trimestrul al patrulea și cu 16% pe parcursul anului.

În general, Gulden a declarat că lichidarea stocurilor prin intermediul magazinelor sale de desfacere a ajutat Adidas să reducă stocurile cu 1,5 miliarde de euro în 2023, o scădere de 24%.

Adidas a semnalat întârzieri ale livrărilor de două până la trei săptămâni din cauza crizei de la Marea Roșie, iar directorul financiar Harm Ohlmeyer a declarat miercuri că ar putea exista un impact asupra capitalului de lucru dacă întreruperile continuă.

Adidas mizează pe faptul că poate recupera cota de piață de la rivali, chiar și în condițiile în care apetitul general al consumatorilor pentru îmbrăcămintea sportivă este în scădere, ceea ce a provocat reduceri de personal la Nike.

Adidas se așteaptă ca afacerile sale de bază – excluzând Yeezy – să se îmbunătățească în 2024, cu o creștere de cel puțin 10% în a doua jumătate.

A beneficiat de o tendință pentru adidașii precum Samba și Gazelle, iar anul trecut a accelerat producția. Această tendință a ajutat vânzările de încălțăminte să crească cu 8% în al patrulea trimestru, în timp ce vânzările de îmbrăcăminte au scăzut cu 13%.

“Lucrurile au mers în mod clar în direcția bună la Adidas de când Bjorn Gulden a preluat conducerea”, a declarat Thomas Joekel, manager de portofoliu la Union Investment. “Căldura brandului este în creștere, ceea ce se poate observa și din faptul că mai puține produse trebuie acum să fie vândute cu discount.”

În China, Adidas se așteaptă la o redresare mai puternică, cu o creștere a vânzărilor cu două cifre, după o creștere de 8% în 2023.

Luna trecută, Adidas a stabilit așteptări scăzute pentru produsele Yeezy rămase, spunând că va vinde adidașii “cel puțin la preț de cost”.

Adidas a obținut anul trecut venituri de 750 de milioane de euro din vânzările de Yeezy, ceea ce a dus la un profit de 300 de milioane de euro. Compania a pus deoparte 140 de milioane de euro pentru donații către organizații caritabile care luptă împotriva antisemitismului și rasismului.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: