75% dintre români intenționează să cumpere articole de modă de Black Friday – dar 47% dintre cumpărători nu au planificat achiziții specifice, ci doar caută cele mai bune oferte, arată un studiu realizat de portalul de fashion GLAMI.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Aproape 68% dintre clienții români vor alege să cumpere mai ales online în acest interval de timp, în timp ce 25% vor cumpăra atât online, cât și offline (50/50).

Se pare că au dispărut zilele în care cumpărăturile offline și Black Friday mergeau mână în mână, căci doar 2% dintre participanții la studiu intenționează să cumpere mai ales offline anul acesta. Când au fost întrebați despre principalul avantaj al comenzilor online, compararea prețurilor a fost invocată drept cel mai puternic factor de convingere, alături de confort.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Teama de COVID nu-i sperie pe clienții care vor să facă cumpărături offline, căci aproape jumătate din oamenii (44%) care au spus că vor face cumpărături și offline vor părăsi un magazin fizic dacă văd că este supraaglomerat, așa că se poate observa în continuare influența pandemiei, chiar dacă magazinele rămân deschise.

Digitalizarea industriei modei

Tendința de cumpărături online a continuat să crească încă din primele zile ale pandemiei și pare să accelereze digitalizarea industriei modei, determinând mai mulți clienți să aibă încredere și să aleagă cumpărăturile online față de cele offline. Atunci când au posibilitatea de-a cumpăra într-un magazin fizic versus de-a comanda online de la același magazin, românii aleg online (58%).

Cumpărături de Black Friday și… nu prea

Există încă oameni care nu intenționează să cumpere articole de modă de Black Friday, anul acesta. 8% dintre participanții la sondaj au declarat clar că sunt conștienți de frenezia online de Black Friday, dar nu vor cumpăra nimic anul acesta. 16% dintre persoanele care au dat curs sondajului au declarat că sunt încă în dezbatere cu privire la comenzile lor de Black Friday.

Jumătate dintre persoanele care nu intenționează să cumpere piese de îmbrăcăminte de Black Friday (48%) spun că vânzările și reducerile sunt disponibile pe tot parcursul anului, astfel încât achizițiile din noiembrie sunt opționale.

10% dintre respondenții care nu vor cumpăra articole de modă în această ediție de Black Friday au declarat că se vor concentra pe produsele la care pot economisi mai mult, cum ar fi electronicele.

Și 20% dintre acești respondenți se tem încă să cumpere obiecte inutile în această perioadă, când bugetele sunt reduse.