VIDEO Grindeanu, o nouă gafă încercând să-i dea replica lui Drulă: „Studiul de fezabilitate pentru Autostrada Ploieşti – Braşov durează 6 ani” / În realitate, durata totală a contractului este de trei ani şi jumătate

Sorin Grindeanu PSD Sursa foto: Sorin Grindeanu / Facebook

O nouă gafă a ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a anunţat, la Craiova, că proiectarea Autostrăzii Ploieşti – Braşov durează 6 ani. În realitate, contractul pentru documentaţia tehnică este de 42 de luni (trei ani și jumătate), din care: 30 de luni revizuirea studiului de fezabilitate, 6 luni proiectul pentru autorizarea lucrărilor, respectiv 6 luni pentru realizarea proiectului tehnic de execuţie.

Aflat la Craiova, după ce a verificat şantierul Drumului Expres Craiova – Piteşti, ocazie cu care s-a declarat nemulţumit de stadiul lucrărilor pe primul lot (antreprenor Tirrena Scavi din Italia), Grindeanu a vrut să dea o replică fostului ministru Cătălin Drulă care a acuzat întârzierile proiectelor de infrastructură.

Primul exemplu al ministrului Transporturilor a fost contractul pentru proiectarea Autostrăzii Craiova – Lugoj A6, despre care Grindeanu a spus că durează 4 ani. În realitate, vorbim de 43 de luni, din care studiul de fezabilitate este de 36 de luni. Apoi a urmat exemplul Ploieşti – Braşov.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

A fost şi prima poziţie a Ministerului după ce CNAIR a acuzat public Asociaţia Pro Infrastructură de interese ascunse în privinţa licitaţiei pentru proiectarea A6 Craiova – Lugoj, unde Egis a obţinut cel mai bun punctaj.

„Vreau să vă fac un anunţ, că tot văd anumite luări de poziţie, …. a unora. Să ştiţi că la începutul acestui an nu eram titular la acest minister, era altcineva, s-a scos la licitaţie caietul de sarcini pentru Drumul Expres Lugoj – Craiova, vă repet SF şi Proiectare, termenul e zilele astea, ştiţi cât e durata? 4 ani. Apropo de cum s-au făcut lucrurile la începutul anului. Sigur că ne vom gândi la soluţii viitoare. Vă mai dau un exemplu: Tot la începutul anului: Ploieşti – Braşov, Studiu de Fezabilitate plus proiectare – 6 ani. O să vedem. Ne-am dori să putem să scurtăm aceste perioade extrem de mari şi de neînţeles”, a spus Grindeanu.

În realitate, contactul semnat la începutul anului cu firma Consitrans este pentru 42 de luni (şi ar putea fi redus cu 2 luni) potrivit comunicatului CNAIR pe care îl redăm: „Vineri, 12.02.2021, CNAIR a semnat cu SC CONSITRANS S.R.L.  contractul pentru  Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru “Autostrada București – Brașov, tronson Ploiești – Brașov””. Valoarea contractului este de 46.554.284,02 Lei fără TVA, obiectivul fiind finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile.

Durata de realizare a serviciilor de proiectare este:

  • 30 de luni pentru Revizuirea/Completarea Studiului de Fezabilitate;
  • 6 luni pentru realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC);
  • 6 luni pentru Elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție (PTE).”- Comunicat CNAIR. Un studiu de fezabilitate bine realizat este ,,baza” pentru o bună derulare a proeictului în şantier. În 2020, CNAIR lansa licitaţia pentru execuţia Centurii Comarnic parte din A 3 la profil de autostradă pe un studiu vechi de peste 10 ani şi s-a văzut obligată să anuleze licitaţia existând riscul major de sincope pentru constructor. O situaţie asemănătoare este şi pentru Autostrada Sibiu- Piteşti, loturile de mijloc”.

În privinţa drumului de mare viteză Craiova – Lugoj cu o lungime de 250 de kilometri, Drulă explica soluţia proiectării complete care previne riscul unor blocaje pe şantier. „Licitația are la bază noul caiet de sarcini cu termene și plăți mult mai clare, care să nu mai rezulte în sincope la derulare”, spunea Drulă, pe 1 iunie.

Aceasta nu a fost prima „gafă” a noului ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu. Încă de la începutul mandatului, Grindeanu a vorbit despre „Pasajul” Mihăileşti, deşi era vorba despre centura orașului, iar la audierile din Parlament a spus că Autostrada Târgu Mureş – Ungheni are 7 kilometri (deși sunt doar 4,5 km de autostradă, 4,7 km fiind drum de legătură).

Declaraţiile despre Studiile de Fezabilitate ale celor două Autostrăzi pot fi urmărite de la minutul 20 :

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: