Lanțul suedez de modă H&M a deschis primul magazin în universul virtual, pe nume metavers. La acest magazin digital, clienții vor putea proba și cumpăra produsele virtuale, scrie publicația Retail Detail.
Noul magazin 3D a fost dezvoltat de Ceek, o companie specializată în aplicații de Realitatea Virtuală și Augumentată. Magazinul H&M va fi situat în „Ceek City”, unde clienții pot vizita și alte magazine, participa la concerte și evenimente sportive.
Colecția digitală din magazin nu va inspira doar clienții, ci va fi și disponibilă pentru cumpărare. Plata se poate face folosind moneda virtuală Ceek-coin.
Recent, mai multe branduri importante de modă, inclusiv Zara și Nike, au făcut deja pasul în metavers. Compania de îmbrăcăminte sport a achiziționat și RTFKT Studios, o companie care dezvoltă pantofi digitali.
Grupul suedez H&M a fost înființat în 1947 și are în prezent 76.000 de angajați. Grupul deține 5.000 de magazine din 37 de țări.