DRESSINGZ a strâns o primă rundă de finanțare pre-seed de 300.000 EUR și va opta pentru a doua rundă înainte de sfârșitul anului, țintind extinderea pe piața europeană, spun fondatorii platformei. Pe site se vând produse second hand ale unor branduri cunoscute.
Fondatorii DRESSINGZ sunt Romina Tazlaoanu, cu peste 20 ani de experiență în marketing și branding, care a avut rolul de Head of Brand & Convergence la Vodafone și Alexandru Andries, partener fondator Car-Rush, EuCeMananc (acum Tazz by Emag), TaxaTimbru, MyJustice si EzStick.
Platforma oferă comunității sale de utilizatori posibilitatea de a-și vinde hainele pe care nu le mai poartă. Totodată, le oferă șansa iubitorilor de branduri premium, de a cumpăra articole de lux folosite, autentificate de experți, la un preț cu până la 80% mai mic față de prețul de retail.
“Industria modei se află în top 3 cele mai poluante industrii de pe glob, din cauza risipei și a proceselor de producție dăunătoare. Este responsabilă pentru 10% din emisiile de gaze la nivel global, mai mult decât transportul aviatic și maritim împreună”, spun fondatorii platformei, citând Serviciul de Cercetare al Parlamentului European 2017, ONU 2018.
„Chiar dacă iubim moda, trebuie să fim conștienți de impactul pe care industria de fashion îl are asupra mediului. 50% din producția fast-fashion se aruncă în mai puțin de 1 an. Un camion plin cu textile este transformat în gunoi sau ars în fiecare secundă în lume”, transmiteRomina Tazlaoanu, co-fondator DRESSINGZ, indicând ca sursă pentru date Fundația Ellen McArthur.
Dezvoltatorii susțin că își propun să doneze 10% din profituri către cauze de susținere a mediului.
Cum funcționează platforma? Procesul de vânzare al unui produs este complet digitalizat. Orice utilizator poate înscrie un articol spre vânzare pe platformă sau în aplicație, completează un formular, încarcă imagini (făcute cu smartphone-ul), completează prețul de listare și este gata de vânzare. Înainte însa de a fi listat pe site, articolul este verificat de experți specializați în autentificare de lux, pe baza fotografiilor încărcate de utilizator. Unele articole, după ce sunt vândute, ajung la sediul companiei pentru verificare fizică, înainte de a ajunge în mâinile cumpărătorului. Vânzătorul expediază gratuit produsul vândut, accesând eticheta gratuită de transport (AWB) din contul său de pe platformă, iar curierul ridică pachetul în 24 de ore. Vânzătorul primește banii în aprox. 5 zile lucrătoare de la livrarea produsului.