Acțiunile Netfix, în cădere liberă, după ce platforma a anunțat că a început să piardă utilizatori

bursa actiuni sursa foto: Pexels.com

Acţiunile platformei de streaming Netflix au înregistrat miercuri o cădere de până la 26% în tranzacţiile care preced deschiderea Bursei de la New York, după ce platforma a anunţat că a început să piardă utilizatori pentru prima dată în ultimul deceniu, transmite platforma Bloomberg, citată de Agerpres.

Dacă aceste scăderi vor continua, valoarea de piaţă a Netflix ar putea fi diminuată cu 40 de miliarde de dolari overnight, ceea ce ar face din titlurile Netflix acţiunile cu cele mai slabe performanţe din indicatorii S&P 500 şi Nasdaq 100.

Platforma de streaming a decis să schimbe direcţia după ce a pierdut 200.000 de utilizatori în primele trei luni ale acestui an, prima scădere a numărului de utilizatori înregistrată de Netflix după 2011. Mai grav, Netflix a prognozat că va pierde alţi două milioane de utilizatori în al doilea trimestru, o schimbare importantă de direcţie pentru o companie care în mod regulat câştiga 25 de milioane de utilizatori în decursul unui an.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Netflix a informat că va introduce o opţiune mai ieftină şi susţinută de publicitate pentru utilizatori în următorii ani şi de asemenea va lua măsuri împotriva celor care dezvăluie şi altora parolele lor. În plus, Netflix va reduce cheltuieile pentru filme şi seriale TV ca răspuns la diminuarea numărului de utilizatori.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“Este pur şi simplu şocant. Tot ceea ce au încercat să mă convingă în ultimii cinci ani a fost abandonat într-un singur trimestru”, spune Michael Nathanson, analist la MoffettNathanson LLC.

Echipa managerială de la Netflix a subliniat că sunt mai multe motive pentru diminuarea numărului de utilizatori. Primul este faptul că sunt 100 de milioane de gospodării care folosesc serviciile Netflix fără a plăti pentru ele, care se adaugă celor 221,6 milioane de abonaţi plătitori. Compania americană caută modalităţi prin care să îi convingă pe cei care nu plătesc să se aboneze, de exemplu percepând un preţ mai mare de la cei care îşi dezvăluie parolele.

Descurajarea practicilor de schimb de parole este un risc pentru o companie care a început prin a oferi consumatorilor o alternativă mai ieftină şi mai accesibilă la televiziunea prin cablu. Prin obligarea clienţilor să plătească şi inserarea de publicitate, Netflix începe să semene cu ceea ce a înlocuit.

Însă compania are nevoie de ajutor după ce în ultimul trimestru a pierdut clienţi în trei din cele patru mari regiuni, inclusiv peste 600.000 de în SUA şi Canada. Invadarea Ucrainei de către Rusia a costat Neflix alte 700.000 de clienţi după ce a decis să înceteze serviciile în Rusia, astfel că pe ansamblu compania a pierdut 300.0000 de clienţi în Europa, Orientul Mijlociu şi Africa.

Asia a fost singura piaţă pe creştere. Netflix a câştigat peste un milion de utilizatori în această regiune graţie unor noi filme şi seriale populare.