Acțiunile Netfix, în cădere liberă, după ce platforma a anunțat că a început să piardă utilizatori

bursa actiuni

Acţiunile platformei de streaming Netflix au înregistrat miercuri o cădere de până la 26% în tranzacţiile care preced deschiderea Bursei de la New York, după ce platforma a anunţat că a început să piardă utilizatori pentru prima dată în ultimul deceniu, transmite platforma Bloomberg, citată de Agerpres.

Dacă aceste scăderi vor continua, valoarea de piaţă a Netflix ar putea fi diminuată cu 40 de miliarde de dolari overnight, ceea ce ar face din titlurile Netflix acţiunile cu cele mai slabe performanţe din indicatorii S&P 500 şi Nasdaq 100.

Platforma de streaming a decis să schimbe direcţia după ce a pierdut 200.000 de utilizatori în primele trei luni ale acestui an, prima scădere a numărului de utilizatori înregistrată de Netflix după 2011. Mai grav, Netflix a prognozat că va pierde alţi două milioane de utilizatori în al doilea trimestru, o schimbare importantă de direcţie pentru o companie care în mod regulat câştiga 25 de milioane de utilizatori în decursul unui an.

Netflix a informat că va introduce o opţiune mai ieftină şi susţinută de publicitate pentru utilizatori în următorii ani şi de asemenea va lua măsuri împotriva celor care dezvăluie şi altora parolele lor. În plus, Netflix va reduce cheltuieile pentru filme şi seriale TV ca răspuns la diminuarea numărului de utilizatori.

“Este pur şi simplu şocant. Tot ceea ce au încercat să mă convingă în ultimii cinci ani a fost abandonat într-un singur trimestru”, spune Michael Nathanson, analist la MoffettNathanson LLC.

Echipa managerială de la Netflix a subliniat că sunt mai multe motive pentru diminuarea numărului de utilizatori. Primul este faptul că sunt 100 de milioane de gospodării care folosesc serviciile Netflix fără a plăti pentru ele, care se adaugă celor 221,6 milioane de abonaţi plătitori. Compania americană caută modalităţi prin care să îi convingă pe cei care nu plătesc să se aboneze, de exemplu percepând un preţ mai mare de la cei care îşi dezvăluie parolele.

Descurajarea practicilor de schimb de parole este un risc pentru o companie care a început prin a oferi consumatorilor o alternativă mai ieftină şi mai accesibilă la televiziunea prin cablu. Prin obligarea clienţilor să plătească şi inserarea de publicitate, Netflix începe să semene cu ceea ce a înlocuit.

Însă compania are nevoie de ajutor după ce în ultimul trimestru a pierdut clienţi în trei din cele patru mari regiuni, inclusiv peste 600.000 de în SUA şi Canada. Invadarea Ucrainei de către Rusia a costat Neflix alte 700.000 de clienţi după ce a decis să înceteze serviciile în Rusia, astfel că pe ansamblu compania a pierdut 300.0000 de clienţi în Europa, Orientul Mijlociu şi Africa.

Asia a fost singura piaţă pe creştere. Netflix a câştigat peste un milion de utilizatori în această regiune graţie unor noi filme şi seriale populare.

sursa foto: Pexels.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *