Aeroporturile europene estimează că o revenire completă a volumelor de pasageri va avea loc abia în 2025

aeroport budapesta Sursa foto: bud.hu

Momentul în care va avea loc o revenire completă volumelor de pasageri în Europa a fost amânat pentru 2025, în loc de 2024, a anunţat marţi ACI Europe, o organizaţie care reprezintă 500 de aeroporturi din 46 de ţări europene, şi care şi-a revizuit estimările anterioare optimiste cu privire la revenirea industriei din pandemie, transmite Reuters.

Anunţul venit de la ACI Europe prefigurează o prognoză prudentă, în care elementele negative le depăşesc pe cele pozitive, în condiţiile în care Europa este îngrijorată de spectrul unei recesiuni şi continuă să se confrunte cu o inflaţie de două cifre precum şi cu consecinţele războiului din Ucraina.

Chiar dacă este posibil ca inflaţia în zona euro să fii atins nivelul de vârf, scăderea va fi una atât de lentă încât va fi nevoie de mai mulţi ani pentru a reveni la nivelul de 2% pe care îl vizează Banca Centrală Europeană.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Anterior, analiştii se aşteptau ca oamenii să continue să călătorească de sărbători, chiar dacă se confruntă cu o majorare a costului vieţii.

Însă ACI Europe cât şi alte asociaţii subliniază că există în continuare incertitudini, inclusiv o revenire lentă a călătoriilor în interes de afaceri şi noi probleme economice neaşteptate în viitor, iar acestea ar putea afecta sectorul. Un element particular în cazul aeroporturilor îl reprezintă noile taxe pe care le au în vedere guvernele.

“În prezent ne aşteptăm ca revenirea traficului aerian de pasageri să se plafoneze în viitor, iar orizontul de timp a fost amânat pentru 2025, când aeroporturile Europei ar urma să revină, în sfârşit, la nivelul la care erau înainte de lovitura dată de COVID-19”, a declarat directorul general de la ACI Europe, Olivier Jankovec.

“Ne aşteptăm ca mai multe aeroporturi, în special, cele care se bazează preponderent pe turism, să depăşească volumele de pasageri de dinaintea pandemiei încă de anul următor. Însă multe altele nu vor performa la fel de bine şi vor avea nevoie de mai mult timp pentru a-şi reveni”, a adăugat Olivier Jankovec.

La începutul acestei luni şi Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni (IATA) a anunţat că se aşteaptă la un profit net de 4,7 miliarde de dolari generat de transportatorii aerieni în 2023, când peste patru miliarde de pasageri ar urma să zboare cu avionul. Anterior, IATA preconiza că transportatorii aerieni “ar putea să genereze profituri” în 2023.

Însă unii directori de companii aeriene au avertizat în ultimele săptămâni că ar putea apărea probleme în 2023. De exemplu, directorul general de la Virgin Atlantic a spus că 2023 va fi un an “dificil”, în timp ce directorul aeroportului Heathrow din Londra a spus că liniile aeriene sunt din ce în ce mai îngrijorate cu privire la evoluţia cererii.

ACI Europe reprezintă peste 500 de aeroporturi din numărul total de 740 de aeroporturi din Europa care au pasageri plătitori.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: