Aeroporturile europene estimează că o revenire completă a volumelor de pasageri va avea loc abia în 2025

aeroport budapesta Sursa foto: bud.hu

Momentul în care va avea loc o revenire completă volumelor de pasageri în Europa a fost amânat pentru 2025, în loc de 2024, a anunţat marţi ACI Europe, o organizaţie care reprezintă 500 de aeroporturi din 46 de ţări europene, şi care şi-a revizuit estimările anterioare optimiste cu privire la revenirea industriei din pandemie, transmite Reuters.

Anunţul venit de la ACI Europe prefigurează o prognoză prudentă, în care elementele negative le depăşesc pe cele pozitive, în condiţiile în care Europa este îngrijorată de spectrul unei recesiuni şi continuă să se confrunte cu o inflaţie de două cifre precum şi cu consecinţele războiului din Ucraina.

Chiar dacă este posibil ca inflaţia în zona euro să fii atins nivelul de vârf, scăderea va fi una atât de lentă încât va fi nevoie de mai mulţi ani pentru a reveni la nivelul de 2% pe care îl vizează Banca Centrală Europeană.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Anterior, analiştii se aşteptau ca oamenii să continue să călătorească de sărbători, chiar dacă se confruntă cu o majorare a costului vieţii.

Însă ACI Europe cât şi alte asociaţii subliniază că există în continuare incertitudini, inclusiv o revenire lentă a călătoriilor în interes de afaceri şi noi probleme economice neaşteptate în viitor, iar acestea ar putea afecta sectorul. Un element particular în cazul aeroporturilor îl reprezintă noile taxe pe care le au în vedere guvernele.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“În prezent ne aşteptăm ca revenirea traficului aerian de pasageri să se plafoneze în viitor, iar orizontul de timp a fost amânat pentru 2025, când aeroporturile Europei ar urma să revină, în sfârşit, la nivelul la care erau înainte de lovitura dată de COVID-19”, a declarat directorul general de la ACI Europe, Olivier Jankovec.

“Ne aşteptăm ca mai multe aeroporturi, în special, cele care se bazează preponderent pe turism, să depăşească volumele de pasageri de dinaintea pandemiei încă de anul următor. Însă multe altele nu vor performa la fel de bine şi vor avea nevoie de mai mult timp pentru a-şi reveni”, a adăugat Olivier Jankovec.

La începutul acestei luni şi Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni (IATA) a anunţat că se aşteaptă la un profit net de 4,7 miliarde de dolari generat de transportatorii aerieni în 2023, când peste patru miliarde de pasageri ar urma să zboare cu avionul. Anterior, IATA preconiza că transportatorii aerieni “ar putea să genereze profituri” în 2023.

Însă unii directori de companii aeriene au avertizat în ultimele săptămâni că ar putea apărea probleme în 2023. De exemplu, directorul general de la Virgin Atlantic a spus că 2023 va fi un an “dificil”, în timp ce directorul aeroportului Heathrow din Londra a spus că liniile aeriene sunt din ce în ce mai îngrijorate cu privire la evoluţia cererii.

ACI Europe reprezintă peste 500 de aeroporturi din numărul total de 740 de aeroporturi din Europa care au pasageri plătitori.