Un purtător de cuvânt al Airbus a anunţat luni că grupul aeronautic european şi Turkish Airlines au ajuns la un acord de principiu “pentru o comandă importantă de avioane comerciale”, transmite Reuters.
Acordul este ratificat şi va fi dat publicităţii “în următoarele zile”, a precizat purtătorul de cuvânt.
Sâmbătă, agenţia de presă Anadolu din Turcia a anunţat că Turkish Airlines a discutat cu Airbus despre o potenţială comandă de 355 de avioane noi.
În timpul discuţiei, care a avut loc la Istanbul, oficialii de la Turkish Airlines şi-au exprimat interesul pentru achiziţionarea a 75 aeronave de mari dimensiuni A350-900 şi 15 avioane de mari dimensiuni A350-1000, precum şi 250 modele A321neo (destinate zborurilor pe distanţe medii) şi cinci avioane cargo A350F, pe lângă celelalte 10 modele A350-900 pentru care s-au stabilit detaliile de livrare.
Dacă părţile ajung la un acord, va fi cea mai mare comandă din istoria companiei aeriene din Turcia.
În mai, preşedintele Turkish Airlines, Ahmet Bolat, a anunţat că operatorul aerian intenţionează să comande în total 600 de avioane noi, livrările urmând să fie realizate în următorii 10 ani.
De asemenea, oficialii de la Turkish Airlines au avut discuţii cu Rolls Royce pentru servicii de mentenanţă a motoarelor la avioanele din gama A350, a precizat Anadolu.
Airbus, cel mai mare producător mondiale de avioane, a raportat în trimestrul trei o creştere de 21% a profitului operaţional ajustat, la 1,013 miliarde de euro, în timp ce veniturile au urcat cu 12%, la 14,897 miliarde de euro.
Airbus se aşteaptă la o cerere solidă de avioane comerciale, inclusiv redresarea continuă a cererii pentru aeronavele de mari dimensiuni A350, dar avertizează asupra dificultăţilor din lanţurile de aprovizionare.
În același timp, compania aeriană letonă Airbaltic a anunțat luni că a plasat o comandă pentru încă 30 de avioane de pasageri Airbus A220-300, precum și opțiuni pentru alte 20 de avioane.
Directorul general Martin Gauss a declarat că linia aeriană a avut parte de o “vară dificilă” din cauza unor opriri la sol cauzate de lipsa motoarelor Pratt & Whitney, dar că situația s-a stabilizat, fără opriri neprogramate la sol pentru moment.
Măsura vine în contextul în care compania aeriană se pregătește pentru o ofertă publică inițială (IPO) la sfârșitul anului 2024, pentru care planul de afaceri provizoriu prevede până la 100 de aeronave până în 2030.