Airbus vrea să livreze 800 de avioane în acest an. Problemele de aprovizionare continuă să afecteze compania

airbus A330 MRTT Foto: Airbus

Producătorul european de avioane Airbus intenţionează să crească numărul avioanelor livrate clienţilor la 800 în 2024, chiar dacă problemele din lanţul de aprovizionare continuă să îl afecteze, transmite CNBC, conform News.ro.

Compania a raportat joi rezultate bune pentru afacerile cu avioane comerciale, în raportul său anual privind rezultatele financiare, şi a semnalat că acestea vor continua în acest an, prin stabilirea unui obiectiv de 800 de livrări de avioane comerciale, cu 65 mai multe decât în 2023.

”Am progresat în creşterea producţiei pe fundalul unui mediu de operare care rămâne complex şi afectat de provocările lanţului de aprovizionare şi conflictele geopolitice, aşa că, în final, aceasta este o realizare în opinia mea”, a spus CEO-ul Guillaume Faury.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Rezultatele Airbus contrastează cu problemele rivalului american Boeing , care se luptă cu preocupările legate de controlul calităţii producţiei după ce un panou de uşă de urgenţă s-a desprins luna trecută în timpul zbodului unui avion 737 Max 9.

Faury a indicat că Airbus nu va vedea nicio scădere pe termen scurt din partea companiilor aeriene care doresc să-şi schimbe furnizorul, deoarece are deja un volum important de comenzi pentru avioanele sale A320 cu corp îngust, care concurează direct cu familia Boeing 737.

”Ceea ce se întâmplă în industria mai largă – vă referiţi la situaţia concurentului – are, evident, un impact asupra tuturor acestor lucruri”, a declarat Faury reporterilor la sediul său din Toulouse, Franţa.

Dar el a spus că Airbus se concentrează pe stocul de comenzi cu clienţii existenţi ”care este independent de ceea ce s-ar putea întâmpla afară”.

Deschiderile pentru noi comenzi de avioane nu vor fi disponibile până în următorul deceniu, ”deci acest lucru ar avea un impact mai mare asupra poziţionării competitive pe termen lung a celor două companii, mai degrabă decât pe termen scurt”, a spus Faury.

Airbus a raportat că profitul ajustat înainte de dobânzi şi impozite a crescut cu 4%, până la 5,8 miliarde de euro, în timp ce veniturile au crescut cu 11%.

De asemenea, compania a anunţat planurile de a plăti acţionarilor un dividend special pe lângă dividendul obişnuit, reflectând perspectivele de creştere şi un bilanţ solid, inclusiv un numerar care a crescut cu 14%, până la 10,7 miliarde de euro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: