Analiză la mall: Doi din trei părinți spun că vor aloca un buget mai mare pentru pregătirea noului an școlar

rechizite Sursa foto: Pixabay

În contextul în care costurile de trai cresc, părinții își reevaluează cheltuielile pentru a-și pregăti copiii de întoarcerea la școală, arată o analiză realizată de Veranda Mall, care investighează cum procedează părinții români puși în fața cheltuielilor crescute .

Întrebați despre bugetul de anul acesta pentru cumpărăturile școlare, peste jumătate dintre participanții la studiu spun că vor aloca o sumă mai mare decât anul trecut: Unul din patru părinți estimează că va cheltui peste 550 de lei.

Studiul a avut aproximativ 1600 de respondenți și a fostrealizat în a doua jumătate a lunii august.

Comparativ cu anul trecut, două treimi dintre părinți se așteaptă ca cheltuielile de început de an școlar să fie mai mari anul acesta, în timp ce doar 14% au un buget mai mic, iar restul încearcă să nu depășească suma de anul trecut.

Întrebați de ce au ținut cont în calcularea bugetului de anul acesta, aproape toți participanții au indicat prețurile crescute (93%), ca motiv pentru nevoia de a pune mai mulți bani deoparte pentru cumpărăturile școlare.

Cei mai mulți se așteaptă să scoată din buzunar peste valoarea medie de 250 de lei a unui ghiozdan complet echipat, iar 25% au alocat chiar peste suma de 550 de lei pentru necesitățile de început de an școlar, conform analizei.

Părinții preferă în continuare experiența tradițională de shopping, cu 84.4% optând pentru cumpărături în magazin, arată analiza.

Coșul de cumpărături de început de an școlar este mai mare anul acesta

Peste jumătate dintre părinți consideră că lista de cumpărături este mai lungă anul acesta, iar doar 17% nu au un ghiozdan pe listă, urmând să îl folosească pe cel de anul trecut. Ca întotdeauna, nelipsite de pe listă sunt rechizitele (95%), urmate de haine și încălțăminte (93%).

Produsele electronice nu sunt foarte căutate anul acesta, ele apărând doar pe 15% dintre listele de cumpărături pentru începutul anului școlar.

Întrebați ce îi influențează în alegerea produselor de școală pentru copiii lor, părinții indică prețul ca fiind cel mai important, urmat de calitate și de preferințele copilului. Pe ultimul loc este brandul produselor, acesta fiind considerat neesențial.

Acest fapt este explicat de venitul disponibil mai mic în contextul în care și cheltuielile gospodăriei au crescut anul acesta. Ca urmare, o treime dintre părinți vor încerca să fie chibzuiți la toate costurile de început de an școlar.

Însă există și aceia care afirmă că nu vor face economie la nimic (14%), iar aproape un sfert spun că pun confortul copilului în prim plan și nu vor încerca să reducă cheltuielile la haine și încălțăminte.

La întrebarea despre modurile în care vor încerca să economisească, părinții sunt proactivi în ceea ce privesc cumpărăturile: peste jumătate dintre ei aleg să înceapă cumpărăturile devreme, să caute oferte și să compare prețurile de la mai multe magazine.

Deși vor să economisească, părinții românii nu sunt dispuși să cumpere second hand obiecte pentru noul an școlar, cu doar 5% dintre respondenți indicând această modalitate de reducere a costurilor. Această atitudine este în opoziție cu trendul observat la nivel global ce promovează atât reutilizarea și recondiționarea, cât și cumpărăturile second hand pentru a scădea cheltuielile, mai arată analiza.