Apple a început să plătească pentru acuzațiile că a încetinit în mod deliberat iPhone-urile/ Câți bani va primi fiecare reclamant  

iPhone Sursa foto: pixabay.com

Apple a început să efectueze plăți într-un proces colectiv de lungă durată privind acuzațiile că a încetinit în mod deliberat anumite iPhone-uri în SUA, scrie BBC.

Reclamanții vor primi o parte din despăgubirea de 500 de milioane de dolari, ceea ce înseamnă aproximativ 92 de dolari pentru fiecare reclamație.

Apple a fost de acord să soluționeze procesul în 2020, declarând la momentul respectiv că a negat orice abatere, dar a fost îngrijorată de costul continuării litigiului.

Într-un caz similar aflat în curs de desfășurare în Marea Britanie sunt solicitate despăgubiri de 1,6 miliarde de lire sterline.

Cazul din SUA datează din decembrie 2017, când Apple a confirmat o suspiciune mai veche a proprietarilor de telefoane, recunoscând că a încetinit în mod deliberat viteza de funcționare a unor iPhone-uri pe măsură ce acestea îmbătrâneau.

A spus că, pe măsură ce bateriile îmbătrânesc, performanța lor scade, astfel că “încetinirea” a prelungit durata de viață a telefoanelor.

Dar a fost acuzată că a limitat performanța anumitor iPhone-uri fără a le spune clienților săi, iar scandalul a dus la faptul că Apple a oferit o înlocuire a bateriei la preț redus pentru a rezolva problema.

Acest lucru a dus la acțiunea în justiție din SUA. La momentul încheierii înțelegerii, s-a estimat că fiecare persoană ar putea primi doar 25 de dolari, dar plata reală pare să fie de aproape patru ori mai mare decât această sumă.

În Marea Britanie, Apple a pierdut în noiembrie anul trecut o încercare de a bloca un proces similar de acțiune în masă.

Cazul, intentat pentru prima dată de Justin Gutmann în iunie 2022, reprezintă aproximativ 24 de milioane de utilizatori de iPhone.

Apple a calificat anterior procesul drept “nefondat” și a declarat că “nu am făcut niciodată – și nu am face niciodată – nimic pentru a scurta în mod intenționat durata de viață a vreunui produs Apple sau pentru a degrada experiența de utilizare pentru a determina actualizările clienților”.

Însă, spre deosebire de înțelegerea din SUA, care s-a aplicat doar dispozitivelor din gamele iPhone 6 și 7, procesul din Marea Britanie urmărește, de asemenea, obținerea de despăgubiri pentru cei care au avut dispozitive iPhone 8, 8 Plus și X.

Sursa foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *