Ucraina a restabilit două noi legături feroviare către granița cu România, ridicând numărul total la patru, anunță Căile Ferate Ucrainene într-un comunicat transmis prin e-mail, potrivit Bloomberg.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

România este în prezent cea mai activă direcție a Căilor Ferate Ucrainene pentru transporturi. Căile Ferate Ucrainene se află în discuții pentru refacerea șinelor pe teritoriul României.

Conform Ukraine Business News, este vorba despre restaurarea a aproximativ 20 km de cale ferată de la Carpați până la granița cu România și deschiderea a două puncte de control la granița cu România. Punctele de control sunt Rakhiv – Berlebash – granița de stat și Teresva – granița de stat. În total sunt 19,3 km și 1,1 km de pistă nouă.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Potrivit lui Oleksandr Kamyshin, directorul general al Căilor Ferate Ucrainene, deschiderea rutei va permite trecerea a șase perechi suplimentare de trenuri de marfă în fiecare zi, ceea ce va reprezenta încă 3,5 milioane de tone de marfă anual. Mai mult, aceste două tronsoane deschid perspective pentru noi rute de pasageri – între Ujhorod și Ivano-Frankivsk și Cernăuți, precum și între orașele ucrainene și românești.

Restaurarea acoperă doar o mică parte a liniei de cale ferată, și anume partea de pe partea ucraineană a frontierei. Compania de căi ferate l-a îndemnat pe omologul său român să „își facă treaba” de partea sa a graniței, conform Railtech.com.

„Acum Căile Ferate Române trebuie să-și facă treaba și să reactiveze 16 km kilometri pe partea română. Și apoi vom avea o altă conexiune de frontieră activă pentru transportul de mărfuri și pasageri”, spune Kamyshin.

Căile Ferate Ucrainene lucrează din greu pentru a-și îmbunătăți conexiunile cu UE, mai ales acum că transportul feroviar de marfă joacă un rol important în exportul de cereale și alte produse. Rolul României în acest sens a crescut de la izbucnirea războiului din Ucraina. Țara dezvoltă noi conexiuni și terminale feroviare, dar, potrivit criticilor, acest lucru s-ar putea face mai rapid.

Între timp sunt stabilite și alte rute de tranzit. La începutul acestei luni , a fost redeschisă o legătură feroviară între Ucraina și Moldova, închisă din 1999. Linia de cale ferată de 22 de kilometri leagă Berezyne din vestul Ucrainei de Basarabeasca din sudul Moldovei. „Ne străduim să construim o nouă infrastructură care să ne conecteze cu UE, chiar și în timpul războiului. Așa creștem exporturile de marfă și ne facilităm mobilitatea pasagerilor”, explică CEO-ul Căilor Ferate Ucrainene.