Căile ferate ucrainene vor deschide două noi legături feroviare suplimentare cu România

cai ferate ucrainene Sursa foto: Twitter / AKamyshin

Ucraina a restabilit două noi legături feroviare către granița cu România, ridicând numărul total la patru, anunță Căile Ferate Ucrainene într-un comunicat transmis prin e-mail, potrivit Bloomberg.

România este în prezent cea mai activă direcție a Căilor Ferate Ucrainene pentru transporturi. Căile Ferate Ucrainene se află în discuții pentru refacerea șinelor pe teritoriul României.

Conform Ukraine Business News, este vorba despre restaurarea a aproximativ 20 km de cale ferată de la Carpați până la granița cu România și deschiderea a două puncte de control la granița cu România. Punctele de control sunt Rakhiv – Berlebash – granița de stat și Teresva – granița de stat. În total sunt 19,3 km și 1,1 km de pistă nouă.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Potrivit lui Oleksandr Kamyshin, directorul general al Căilor Ferate Ucrainene, deschiderea rutei va permite trecerea a șase perechi suplimentare de trenuri de marfă în fiecare zi, ceea ce va reprezenta încă 3,5 milioane de tone de marfă anual. Mai mult, aceste două tronsoane deschid perspective pentru noi rute de pasageri – între Ujhorod și Ivano-Frankivsk și Cernăuți, precum și între orașele ucrainene și românești.

Restaurarea acoperă doar o mică parte a liniei de cale ferată, și anume partea de pe partea ucraineană a frontierei. Compania de căi ferate l-a îndemnat pe omologul său român să „își facă treaba” de partea sa a graniței, conform Railtech.com.

„Acum Căile Ferate Române trebuie să-și facă treaba și să reactiveze 16 km kilometri pe partea română. Și apoi vom avea o altă conexiune de frontieră activă pentru transportul de mărfuri și pasageri”, spune Kamyshin.

Căile Ferate Ucrainene lucrează din greu pentru a-și îmbunătăți conexiunile cu UE, mai ales acum că transportul feroviar de marfă joacă un rol important în exportul de cereale și alte produse. Rolul României în acest sens a crescut de la izbucnirea războiului din Ucraina. Țara dezvoltă noi conexiuni și terminale feroviare, dar, potrivit criticilor, acest lucru s-ar putea face mai rapid.

Între timp sunt stabilite și alte rute de tranzit. La începutul acestei luni , a fost redeschisă o legătură feroviară între Ucraina și Moldova, închisă din 1999. Linia de cale ferată de 22 de kilometri leagă Berezyne din vestul Ucrainei de Basarabeasca din sudul Moldovei. „Ne străduim să construim o nouă infrastructură care să ne conecteze cu UE, chiar și în timpul războiului. Așa creștem exporturile de marfă și ne facilităm mobilitatea pasagerilor”, explică CEO-ul Căilor Ferate Ucrainene.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: