Metrorex, compania care administrează rețeaua de metrou din București, este în subordinea Ministerului Transporturilor, condus de Sorin Grindeanu (PSD). Directorul general al companiei este Mariana Miclăuș, anterior șefă interimară, susținută în funcție în actualul mandat de PNL.
Mariana Miclăuș a fost desemnat director general al companiei, în toamna anului trecut, pentru o durată de mandat de 4 ani, în baza Ordonanței de Urgență 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice.
Anterior, ea a fost șefă interimară la metrou. Mariana Miclăuș a fost susținută în funcție în actualul mandat de PNL (Ilfov).
Metrorex a fost prima companie din Ministerul Transporturilor cu un nou Consiliu de Administrație selectat prin concurs și cu mandat de 4 ani, conform obligațiilor asumate prin PNRR. Selecția dosarelor s-a făcut prin firmele Pluri Consultants și Fox Management Consultants, iar listele cu punctajul consultantului s-au trimis la începutul anului, după cum Economedia a explicat aici.
Mariana Miclăuș a fost încă unul dintre directorii companiilor din Ministerul Transporturilor care și-au păstrat funcțiile în urma concursurilor „pe bune” organizate în mandatul ministrului Sorin Grindeanu cu firme de recrutare: la CNAIR, liberalul (membru PNL) Cristian Pistol, la CFR Infrastructură Ion Simu, girat de Grindeanu, Traian Preoteasa la CFR Călători.
Mariana Miclăuș și-a început cariera ca „montator SCB” (semnalizarea și centralizarea circulației) și ulterior a luat licența de economist la ASE (vezi CV aici). În ianuarie 2022, Miclăuș a fost numită șef al Metrorex, pentru un mandat de 4 luni, cu posibilitatea prelungirii acestuia până la maximum 6 luni. Ea mai ocupat funcția între noiembrie 2019 și iulie 2020 (numită în mandatul lui Lucian Bode). În vara anului 2020, Miclăuș (foto articol) și-a dat demisia de la conducerea Metrorex în urma criticilor lui Bode pentru că Magistrala 5 din cartierul Drumul Taberei nu a fost finalizată, la termenul asumat, pe 30 iunie 2020 (metroul a fost pus în funcțiune pe 15 septembrie 2020).
Mariana Miclăuș a încasat un salariu anual net de 169.138 de la Metrorex, conform celei mai recente declarații de avere, depuse în octombrie 2023. Soțul ei, Gheorghe Alexe Miclăuș, lucrează de asemenea în cadrul Metrorex, de unde a luat un salariu anual net de 85.576 lei. Și fiica ei, Alexandra Miclăuș, lucrează în companie, ca șef secție adjunct, încasând 84.762 lei, conform declarației de avere depuse în 2023.
Din conducerea Metrorex mai fac parte următorii:
Mihai Barbu, fost președinte al Consiliului de Administrație de la Metrorex, a mai fost membru în C.A-ul de la CFR Călători, și director general al SC Telecomunicații CFR SA. Pe linie politică, provine din PNL, unde, potrivit CV-ului său, îndeplinește funcția de președinte al Comisiei de Cenzori.
A mai fost consilier la Senat, dar și la ministerul Dezvoltării, consilier județean în Ilfov (2004-2006), precum și vicepreședinte al Consiliului Județean Ilfov (2012 – 2013)
A absolvit liceul Spiru Haret din București în 1993, iar facultatea a făcut-o la Constanța, între 2001 și 2005. El a absolvit Universitatea ”Gaudeamus” din Constanța, Facultatea de Marketing, iar apoi a făcut Studii Post Universitare la Universitatea “Dunărea de Jos” din Galați, la Facultatea de Științe Economice, precum și un Master la S.N.S.P.A București.
A lucrat în special în domeniul telecomunicațiilor, la firme private, dar și la stat.
De asemenea, Mihai Barbu a menționat în CV-ul său că în 2012 a publicat volumul “Voluntari, o poveste scrisă și mărturisită”.
Traian Preoteasa a ocupat de-a lungul timpului multe funcții de conducere în companii de stat din Transporturi. A fost director general al CFR Călători, director general al CFR SA, director general al CFR Marfă, membru în Consiliul de Administrație al Tarom.
Traian Preoteasa a absolvit liceul CFR Craiova în 1984, apoi Facultatea de Electrotehnică la Universitatea din Craiova.
Are o diplomă de masterat de la Școala Națională de Științe Politice și Administrative, a făcut studii la Colegiul Național de Apărare, în 2005, și are un doctoratul în inginerie mecanică, la Universitatea un Craiova.
A lucrat la Revizia de Vagoane din Craiova, din 1990 până în 2000, apoi a urcat în diverse funcții la companiil de căi ferate ale statului.
Iosif Szentes este absolvent al Institutului Politehnica București, Facultatea de Transporturi, și are și un doctorat în Ingineria Transporturilor obținut în 2015.
Din 1989 până în 2003 a fost angajat la Regionala CFR Brașov. Apoi, a avut mai multe funcții în cadrul sistemului feroviar din România: expert instructor, cmanager de proiect în cadrul Centrului Naţional de Calificare şi Instruire Feroviară (CENAFER), director de Exploatare, instructor Central în cadrul Serviciului Mers Tren, director Relații Internaționale și Instituționale și director general al CFR Călători SA.
Mariana Petre, care a lucrat din 1990 la Metrorex pe diverse funcții, a absolvit Facultatea de Planificare și Cibernetică Economică la ASE București în 1981. Apoi, la mijocul anilor 2000 a făcut un master în Management Public la ASE și unul de Transport și Trafic Persoane la Facultatea de Transporturi din Universitatea Politehnica București. S-a pensionat în 2019, iar de atunci a mai avut două mandate în Consiliul de Administrație al Metrorex.
Gabriel Popa este profesor universitar și pdodecan al Facultatății de Transporturi din cadrul Universității Politehnica București, unde s-a angajat în 1988 ca asistent universtitar.
El a absolvit în anul 1985 Institutul Politehnic București, a lucrat o vreme ca inginer la Căile Ferate Române și apoi a intrat în mediul
Între 2020 și 2022 a fost președintele Consiliului de Administrație al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.