CNN: Cel puțin o duzină de branduri importante au întrerupt cheltuielile publicitare pe X (fostul Twitter), pe fondul crizei continue pentru platforma lui Elon Musk

X twitter Sursa foto: Dreamstime

Cel puțin o duzină de branduri importante au întrerupt cheltuielile publicitare pe X, fostul Twitter, de când a început cel mai recent exod al advertiserilor, săptămâna trecută, din cauza îngrijorărilor legate de antisemitism și discursuri instigatoare la ură pe platforma de socializare a lui Elon Musk, transmite CNN.

Fox Sports, Ubisoft, Axios, TechCrunch și 11:11 Media a lui Paris Hilton au declarat pentru CNN în ultimele zile că și-au întrerupt cheltuielile publicitare pe X, alăturându-se astfel altor advertiseri mari care au părăsit nava săptămâna trecută.

Ieșirea continuă a agenților de publicitate marchează o criză tot mai profundă pentru X, care deja se străduia să atragă mărcile înapoi pe platformă după preluarea de către Musk anul trecut. Și vine în contextul în care un număr tot mai mare de utilizatori X se îndreaptă, de asemenea, către alte platforme. Casa Albă s-a alăturat Threads în această săptămână, dând un impuls concurentului X de la Meta.

Cea mai recentă revoltă a început săptămâna trecută, când IBM a anunțat că a suspendat publicitatea pe X după ce un raport al organizației de supraveghere a presei progresiste Media Matters a constatat că reclama sa a fost difuzată alături de conținut pro-nazist pe platformă. Decizia IBM a venit, de asemenea, după ce Musk a susținut în mod public o teorie a conspirației antisemite într-o postare pe X la începutul săptămânii.

Vineri, o serie de mărci media majore, inclusiv Disney, Paramount, Comcast, Lionsgate, NBCUniversal și Warner Bros. Discovery, care deține CNN, au urmat exemplul, deși nu au specificat motivele pentru care au oprit publicitatea pe X. De asemenea, se pare că Apple și-a retras cheltuielile publicitare pe X începând de săptămâna trecută, potrivit unor rapoarte de la mai multe agenții de presă.

X a făcut apel la partenerii săi publicitari să contribuie la protejarea a ceea ce numește “libertatea de exprimare”. Luni, compania a intentat un proces în care acuză Media Matters că a prezentat în mod eronat cât de probabil este ca reclamele să fie difuzate alături de conținut extremist pe site. De asemenea, X a declarat că a făcut conturile pro-naziste identificate de Media Matters neeligibile pentru monetizare, ceea ce înseamnă că reclamele nu mai pot fi difuzate pe paginile lor. Iar directorul executiv Linda Yaccarino a continuat să promoveze controalele de siguranță a mărcii, despre care compania spune că pot ajuta la prevenirea difuzării de reclame alături de conținut inacceptabil. (Media Matters a promis să lupte împotriva procesului de la X și spune că își susține reportajele).

Dar compania nu a făcut prea multe alte lucruri pentru a-i asigura pe agenții de publicitate că platforma sa este sigură. Conturile pro-naziste identificate de Media Matters rămân active pe site, alături de alte conturi de extremă dreapta și de supremație albă, unele dintre ele reintroduse de Musk pe platformă după preluarea sa.

CNN a observat miercuri reclame pentru Universitatea din Michigan care rulau pe pagina contului X aparținând lui Richard Spencer, un cunoscut naționalist alb. (Un purtător de cuvânt al Universității din Michigan a declarat pentru CNN că universitatea “urmărește îndeaproape evoluțiile de pe X, în timp ce continuăm să evaluăm utilizarea platformei”).

De asemenea, Musk a impulsionat în această săptămână teoria conspirației “Pizzagate”, veche de ani de zile și demitizată, care a determinat în 2016 un bărbat înarmat să tragă focuri de armă în interiorul unei pizzerii din Washington, D.C.

Unii agenți de publicitate au rămas pe X în ciuda preocupărilor legate de discursul de ură.Liga Națională de Fotbal – unul dintre cei mai mari parteneri publicitari ai platformei – a declarat marți pentru CNN că și-a exprimat în mod repetat îngrijorarea cu privire la discursul instigator la ură direct conducerii X, deși nu și-a retras cheltuielile de pe platformă.

 

Sursa foto: Dreamstime

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *