CNN: Marile companii de tehnologie din SUA se confruntă cu reguli noi în UE

calculator IT programator Sursa foto: Dreamstime

Cele mai mari companii de tehnologie din lume trebuie să respecte, începând de vineri, o nouă lege europeană de mare amploare care afectează totul, de la moderarea în social media la publicitatea direcționată și produsele contrafăcute în comerțul electronic – cu posibile efecte de propagare în restul lumii, relatează CNN Business.

Măsurile fără precedent ale UE pentru platformele online se vor aplica unor companii precum Amazon, Apple, Google, Meta, Microsoft, Snapchat și TikTok, printre multe altele, reflectând unul dintre cele mai cuprinzătoare și ambițioase eforturi ale factorilor de decizie politică de oriunde pentru a reglementa giganții din domeniul tehnologiei prin intermediul legislației. Aceasta ar putea duce la amenzi pentru unele companii și la modificări ale software-ului care afectează consumatorii.

Normele urmăresc să abordeze unele dintre cele mai serioase preocupări pe care criticii marilor platforme tehnologice le-au ridicat în ultimii ani, inclusiv răspândirea dezinformării și a dezinformării; posibilele prejudicii aduse sănătății mintale, în special în cazul tinerilor; vizuinele de iepure ale conținutului recomandat algoritmic și lipsa de transparență; și răspândirea de produse ilegale sau false pe piețele virtuale.

Deși Legea privind serviciile digitale (DSA) a Uniunii Europene a fost adoptată anul trecut, companiile au avut până acum timp să se pregătească pentru aplicarea acesteia. Vineri marchează sosirea unui termen cheie de conformare – după care platformele tehnologice cu peste 45 de milioane de utilizatori din UE vor trebui să respecte obligațiile prevăzute în lege.

De asemenea, UE afirmă că legea intenționează “să stabilească condiții de concurență echitabile pentru a promova inovarea, creșterea și competitivitatea atât pe piața unică europeană, cât și la nivel mondial”. Acțiunea consolidează poziția de lider a Europei în ceea ce privește verificarea puterii marilor companii de tehnologie din SUA.

Pentru toate platformele, nu doar pentru cele mai mari, DSA interzice publicitatea orientată pe baza datelor care vizează copiii, precum și publicitatea orientată către toți utilizatorii de internet pe baza caracteristicilor protejate, cum ar fi apartenența politică, orientarea sexuală și etnia. Restricțiile se aplică tuturor tipurilor de reclame online, inclusiv publicității comerciale, publicității politice și publicității tematice. (Unele platforme au introdus deja în ultimii ani restricții privind publicitatea direcționată pe baza caracteristicilor protejate).

Legea interzice așa-numitele “modele întunecate” sau utilizarea unor indicii subtile de design care ar putea avea ca scop determinarea consumatorilor să renunțe la datele lor personale sau să ia alte decizii pe care o companie le-ar putea prefera. Un exemplu de model întunecat citat în mod obișnuit de grupurile de consumatori este atunci când o companie încearcă să convingă un utilizator să opteze pentru urmărire prin evidențierea unui buton de acceptare cu culori strălucitoare, în timp ce, în același timp, minimizează opțiunea de a renunța la această opțiune, reducând la minimum dimensiunea fontului sau plasarea acestei opțiuni.

De asemenea, legea impune tuturor platformelor online să ofere utilizatorilor modalități de a raporta conținutul și produsele ilegale și de a contesta deciziile de moderare a conținutului. De asemenea, le cere companiilor să își explice termenii și condițiile de utilizare într-un mod accesibil.

Știrea integrală AICI

Sursa foto: Dreamstime

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *