Amazon spune că folosește cele mai noi tehnologii de inteligență artificială (AI) pentru a lua măsuri împotriva recenziilor false și pentru a găsi comentariile care nu sunt autentice, scrie BBC.
Gigantul tehnologic s-a luptat cu “brokerii” de recenzii false, care reprezintă o problemă uriașă pentru site-ul său de cumpărături.
Amazon a investit în modele de învățare automată care analizează mii de puncte de date pentru a o ajuta să detecteze comportamentul fraudulos.
Brokerii de recenzii false folosesc platforme terțe, inclusiv rețele sociale și servicii de mesagerie criptate, pentru a cumpăra, vinde și găzdui recenzii false.
Comentariile false pot determina clienții să ia decizii de cumpărare, de exemplu, ce laptop sau ce jucărie pentru copii să cumpere, pe baza a ceea ce ei cred că este un feedback autentic din partea altor cumpărători, când, în realitate, cineva a fost plătit pentru a scrie un comentariu strălucitor pentru a crește ratingul vânzătorului sau pentru a submina o firmă rivală.
Nu sunt întotdeauna ușor de identificat, deși informațiile generice sau un procent foarte mare de recenzii de cinci stele pot fi un indiciu.
În 2022, Amazon a raportat mai mult de 23.000 de grupuri de social media, cu peste 46 de milioane de membri și urmăritori, care au facilitat recenzii false.
Amazon folosește AI în lupta împotriva recenziilor false de mai mulți ani, dar compania spune că investițiile continue în “instrumente mai sofisticate” ar trebui să îmbunătățească protecția clienților și a vânzătorilor de pe platforma sa.
Compania a declarat că AI-ul său de detectare a fraudelor a fost capabil să analizeze o serie de factori pentru a calcula probabilitatea ca o recenzie să fie falsă. Aceasta poate include relația autorului cu alte conturi online, activitatea sa de conectare, istoricul recenziilor și orice comportament neobișnuit.
“Folosim învățarea automată pentru a căuta conturi suspecte, pentru a urmări relațiile dintre un cont de cumpărare care lasă o recenzie și cineva care vinde acel produs”, a declarat pentru BBC un reprezentat al Amazon.
“Printr-o combinație atât de verificare importantă, cât și de învățare automată și inteligență artificială cu adevărat avansată – care analizează diferite semnale sau comportamente – putem opri aceste recenzii false înainte ca un client să le întâlnească”, a spus el.
Harry Kind de la Which?, un ONG britanic al consumatorilor, a declarat că, în Marea Britanie, unele estimări sugerează că aproximativ unul din șapte comentarii online ale consumatorilor sunt false.
“Amazon a încercat tot felul de tehnologii pentru a lua măsuri împotriva recenziilor false și, din câte se pare, a avut un oarecare succes.
“Dar, în ceea ce ne privește, încă nu este nici pe departe suficient pentru a rezolva această problemă uriașă”, a spus el.
Comentariile false au făcut ca consumatorii să fie de două ori mai predispuși să aleagă produse de proastă calitate, a declarat grupul de consumatori.
Ca urmare a noilor metode pe care le-a dezvoltat, Amazon a declarat că a blocat anul trecut peste 200 de milioane de recenzii suspecte de a fi false și că va “continua să construiască instrumente sofisticate care să protejeze clienții”.
Însă platforma de vânzare cu amănuntul face apel la o mai mare cooperare între sectorul privat, grupurile de consumatori și guverne pentru ca strategia să fie mai eficientă.
În Marea Britanie, Amazon a luat recent măsuri legale împotriva operatorilor NiceRebate.com, un broker de recenzii false care vizează clienții britanici.
Alte site-uri web administrate de aceiași operatori au fost, de asemenea, închise, iar în SUA au fost luate măsuri legale împotriva lor.