Boeing intenționează să împingă producția celui mai bine vândut avion cu corp îngust 737 la un nivel record de cel puțin 57 de aeronave pe lună până în iulie 2025, reflectând creșterea comenzilor și redresarea companiei după criza 737 MAX, potrivit a două surse care au cunoștință despre acest subiect, scrie Reuters.
Obiectivul ar atinge ținta neîndeplinită a producătorului de avioane de acum câțiva ani, țintă prăbușită în 2019, când MAX a fost blocat la sol la nivel mondial în urma a două accidente aviatice mortale.
Atât Boeing, cât și rivalul său european Airbus, și-au stabilit obiective ambițioase de accelerare a creșterii, pe măsură ce călătoriile aeriene și vânzările de avioane își revin, Airbus producând avioane cu un singur culoar, foarte solicitate, chiar mai repede decât producătorul american de avioane.
Boeing a prezentat planul în cea mai recentă versiune a programului său principal pentru furnizori, care a fost reafirmat de producătorul de avioane la jumătatea lunii septembrie, au declarat sursele pentru Reuters sub rezerva anonimatului, deoarece documentul nu este public. Boeing a refuzat să comenteze.
Programul vizează ca producția de 737 să ajungă la 42 de avioane pe lună până în decembrie 2023, confirmând declarațiile făcute de șeful Boeing Commercial Airplanes, Stan Deal, la Bloomberg TV în iunie.
De acolo, producția lunară de 737 – care include 737 MAX, precum și modelele anterioare utilizate pentru avioanele militare – ar urma să crească la 47,2 avioane în iunie 2024 și la 52,5 avioane în decembrie 2024, înainte de a atinge un ritm constant de 57,7 aeronave pe lună în iulie 2025.
O versiune anterioară a planului, pe care Reuters a raportat-o în aprilie, prevedea o producție de 52 de avioane pe lună o lună mai târziu, în ianuarie 2025. Înainte de blocarea la sol a modelului 737 MAX în 2019, Boeing producea 52 de avioane 737 pe lună, în drum spre un obiectiv de 57.
Ținta oficială de producție a Boeing pentru 737 este de 50 pe lună pentru perioada 2025-2026, dezvăluită de companie în noiembrie anul trecut.
Dar directorul general al Boeing, Dave Calhoun, a spus că o creștere la 60 de avioane pe lună ar putea fi posibilă, pe măsură ce compania adună comenzi, cum ar fi un contract cu Air India pentru aproape 200 de MAX-uri rezervate în acest an.
“Mi-ar plăcea să ajungem la 60 de livrări și piața este acolo pentru asta. Nu există niciun dubiu în această privință”, a declarat Calhoun într-o teleconferință privind câștigurile din iulie.
Directorul general al Boeing a adăugat că a doua jumătate a anului 2024 va fi un moment cheie pentru companie, pentru a dovedi că își poate menține stabil lanțul de aprovizionare și pentru a-și menține planul de creștere a numărului de avioane.
“Dacă trecem cu bine peste asta și ne executăm bine, atunci vom vorbi cu voi toți despre 60 de livrări”, a spus Calhoun la acea vreme. “Dar nu vreau să mă antepronunț”.
Nu este neobișnuit ca programele furnizorilor să se schimbe în funcție de numeroși factori, dar este un semnal important pentru lanțul de aprovizionare care permite companiilor mai mici să facă investițiile necesare, au declarat sursele.
În iulie, Airbus a reafirmat un obiectiv de producție foarte urmărit pentru cele mai bine vândute avioane din familia A320neo, de 75 pe lună în 2026, directorii companiei declarând că acesta “progresează bine”.