Compania energetică BP vizează înlocuirea petrolului cu încărcătoare auto electrice. Compania vrea să ajungă la 70.000 de puncte de încărcare în 2030

statii incarcare, masini electrice Sursa foto: OMV

BP susține că încărcătoarele sale rapide pentru vehicule electrice sunt pe punctul de a deveni mai profitabile decât umplerea unei mașini pe benzină. De altfel, BP, cu sediul în Londra, vrea să se îndepărteze de petrol și să extindă operațiunile pe piețele de energie și în jurul vehiculelor electrice (EV). Compania țintește să ajungă la 70.000 de puncte de încărcare până în 2030.

Încărcarea vehiculelor electrice a fost de ani de zile o afacere cu pierderi în ansamblu pentru BP și rivali, deoarece se investește masiv în extinderea acesteia. Nu se așteaptă ca divizia să devină profitabilă înainte de 2025, dar pe marjă, punctele de încărcare rapidă a bateriei BP, care pot reumple bateria în câteva minute, se apropie de nivelurile de la umplerea cu benzină.

„Dacă mă gândesc la un rezervor de combustibil versus o încărcare rapidă, ne apropiem de un loc în care elementele fundamentale ale afacerii în ceea ce privește încărcarea rapidă sunt mai bune decât sunt la combustibil”, a declarat Emma Delaney, șefa clienților și produselor BP, pentru Reuters.

Delaney nu a dezvăluit profitul sau pierderea pentru încărcarea vehiculelor electrice sau când profitul total din afacere ar putea eclipsa combustibilul tradițional. În 2020, BP a raportat o marjă brută pentru vânzările de combustibil cu amănuntul de 3,5 miliarde de dolari. Divizia de clienți și produse a realizat un profit net de 2,6 miliarde de dolari în primele nouă luni ale anului 2021, aproximativ 17% din profitul total al companiei.

Compania a mai spus că vânzările de energie electrică pentru încărcarea vehiculelor electrice au crescut cu 45% în al treilea trimestru din 2021 față de trimestrul precedent..

BP intenționează să-și dezvolte afacerea de încărcare pentru vehicule electrice în următorii ani la 70.000 de puncte de încărcare până în 2030, de la 11.000 în prezent.

„În general, vedem o oportunitate uriașă în încărcarea rapidă pentru consumatori și întreprinderi, precum și pentru serviciile de flotă în general – aici vedem creșterea marjelor”, a spus Delaney.

În acest timp, rivalii de la Shell își propun să aibă 500.000 de puncte de încărcare la nivel global până în 2025. Joi a deschis prima sa stație de încărcare ultra-rapidă pentru EV la Londra, care poate încărca 80% din bateria unei mașini în 10 minute.

În timp ce Shell investește într-o serie de tehnologii de încărcare, inclusiv zeci de mii de puncte de încărcare mai lente, de joasă tensiune, pe stradă în Marea Britanie și în alte părți, BP se concentrează pe tehnologia de încărcare rapidă și ultra-rapidă.

„Am ales să mergem cu adevărat după încărcare cu viteză mare, din mers – mai degrabă decât încărcarea lentă”, a spus Delaney.

Încărcarea rapidă, definită ca mai mult de 50 de kilowați, și încărcarea super-rapidă la mai mult de 150 de kilowați, sunt totuși costisitoare de instalat, deoarece necesită investiții mari în infrastructura energetică grea.

„Din punct de vedere istoric, mulți operatori s-au străduit să câștige bani din încărcarea vehiculelor electrice, acesta a fost ca cel mai prost păstrat secret din industrie”, a declarat Adrian Del Maestro, director la PwC Strategy&.

Intenția de a extinde punctele de încărcare pentru vehicule electrice vizează, de asemenea, menținerea unui flux puternic de clienți la benzinăriile BP și la magazinele adiacente.

Sursa foto: OMV

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *