Conceptul Bigster, dezvăluit în ianuarie 2021 la prezentarea planului strategic Renaulution, anunță extinderea din gama Dacia către noi orizonturi și mai puțin Duster 3, deși va fi făcut, exclusiv în România, după cum au anunțat șefii Renault. Situația e, cumva similară, cu lansarea primului Logan, a primului Sandero sau a Duster. Fiecare a fost un simbol la vremea lor.
„Dacia va fi întotdeauna Dacia și va continua să ofere modele fiabile, care să aibă sens pentru clienți, achiziția inteligentă care oferă cea mai bună valoare pentru bani. Odată cu crearea unității de afaceri Dacia / LADA, vom profita la maximum de platforma modulară CMF-B, ne vom spori eficiența și vom îmbunătăți calitatea, competitivitatea și atractivitatea produselor noastre. Deci, avem totul la îndemână pentru a atinge cele mai înalte vârfuri. Conceptul Bigster ne arată calea”, spunea Denis Le Vot, CEO Dacia și LADA, vorbind la prezentarea planului strategic al grupului.
Potrivit lui Le Vot, cu conceptul Bigster, Dacia va fi și mai atractivă, mai rece și mai în aer liber, dar totuși accesibilă și concentrată pe esențial. Bigster va fi făcut pentru drumuri în aer liber și praf, și oferă doar elementele esențiale pentru un SUV din segmentul său. Fără trucuri, fără crom, fără aluminiu fals, acesta întruchipează esențialul, va fi robust, și va folosi materiale reciclate netratate pentru componentele de protecție externe.
Bigster va fi noul capitol al Dacia, și nu vine să înlocuiască modelul Duster. Duster va primi un upgrade major în anul 2023. În schimb, este un SUV mai mare decât Duster, cu o lungime de 4,6 metri, comparativ cu cei 4,34 mp ai Duster. Iar modelul va avea disponibile motorizări GPL, dar și motoare hibride.
În mod normal, Bigster va fi lansat spre vânzare spre sfârșitul anului 2024 sau începutul lui 2025 și e cel mai mare autoturism de serie lansat de companie până acum.
Noul SUV Dacia, botezat Bigster, ar putea fi dezvăluit anul viitor, pe măsură ce marca se extinde în sectorul SUV-urilor mari. De asemenea, marca este încorporată într-o nouă structură de afaceri ca parte a grupului Renault, care intenţionează să recupereze terenul pierdut în segmentele C şi D, cu ajutorul celor 11 modele noi electrice şi hibrid, pe care vrea să le lanseze în următorii patru ani.
Cheia acestei strategii este noua platformă tehnologică CMF-B, creată în parteneriat de Renault şi Nissan. E deja folosită pentru fabricarea noului Sandero şi va fi utilizată şi pentru câteva dintre viitoarele modele Dacia. Platforma va trebui adaptată pentru noul Bigster, dar faptul că e opţiunea constructorului înseamnă că Dacia va putea construi modele mai mari, putând păstra preţurile scăzute, asociate cu brandul auto.
Planul producătorului auto este să facă segmentul C accesibil pentru toată lumea, la preţul unui vehicul din segmentul B. Dacă lucrurile merg aşa cum le-au prevăzut cei de la Dacia, noul SUV va fi o alternativă mai ieftină pentru Volkswagen Tiguan sau Skoda Karoq.
Mai mult de atât, pentru a păstra preţul scăzut, sustenabilitatea e la rang de cinste, iar autoturismul are panouri laterale de protecţie din materiale plastice reciclate.