De la consilier al Ministrului Transporturilor la Director General. Inginerul Cătălin Urtoi, director interimar la CNIR, își anunță candidatura pentru mandat de 4 ani la Compania care vrea să preia de la CNAIR Autostrăzile Unirii și Ploiești – Brașov

Catalin Urtoi Sursa foto: Facebook/Catalin Urtoi

Inginerul Cătălin Urtoi, directorul general interimar și membru în Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Investiții Rutiere, și-a anunțat public candidatura pentru un mandat de 4 ani ca director general. Urtoi, fost activist civic din Iași (Asociația Împreună pentru Autostrada Unirii A8), a a devenit consilier personal al ministrului Transporturilor Lucian Bode și apoi al ministrului Sorin Grindeanu, a fost selectat pe mandat de 4 ani în CA-ul CNIR în urma unui concurs de recrutare cu firmă de specialitate conform bornelor din PNRR, iar acum candidează pentru un mandat de 4 ani la șefia Companiei care intenționează să preia de la CNAIR proiecte majore de investiții precum secțiunea de munte și lotul Târgu Neamț – Iași – Ungheni de pe Autostrada Unirii, respectiv Autostrada A3 București – Ploiești.

Îmi voi depune candidatura pentru poziția de Director General al CNIR-S.A. pentru următorii patru ani. Astăzi (n.r marți, 14 noiembrie) am depus dosarul. Vin dintr-un mediu privat, extrem de competitiv. Știu valoarea cuvântului dat și îmi voi respecta promisiunile, așa cum am făcut în toți anii de activitate civică împreună cu organizațiile neguvernamentale care susțin proiectele naționale de infrastructură rutieră, în interesul național! În ultimii 2 ani, am acumulat experiență în sectorul public, la Ministerul Transporturilor. Sunt conștient că tot ce depinde de mine se poate rezolva prin implicare, perseverență și profesionalism. Știu ce trebuie făcut pentru ca această companie să-și îndeplinească misiunea și obiectivele stabilite prin lege, prin programele naționale și europene de dezvoltare a infrastructurii rutiere, ECHILIBRAT ÎN TOATE REGIUNILE ISTORICE ale României! Proiectele de investiții în infrastructura rutieră sunt prioritare pentru țară, dar și pentru funcționarea CNIR-S.A.! Îmi doresc ca, în cel mai scurt timp, printre acestea să se regasească Autostrada Unirii A8 și Autostrada A3, tronsonul Ploiești-Brașov, dar și alte proiecte atât de necesare dezvoltării României!”, a declarat Cătălin Urtoi.

La numirea ca interimar, Urtoi menționa că după cele 6 luni va reveni în funcția de administrator. „Am posibilitatea să organizez noul CNIR, iar scopul meu este securizarea proiectului autostrăzii A8 Ungheni – Iaşi – Târgu Mureş. Instituţia este zero acum, dar ne apucăm de treabă şi mergem înainte. Va fi un mandat pe patru luni, cu posibilitatea de prelungire pe încă două luni până la organizarea unui concurs. După această perioadă voi reveni în funcţia de membru în CA. În iunie-iulie vom discuta cu ministrul Transporturilor şi cu cei de la CNAIR despre primele proiecte de infrastructură pe care le vom transfera la CNIR. Este vorba despre proiectele care au documentaţiile finalizate şi cu finanţare asigurată”, a spus Cătălin Urtoi.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Cătălin Urtoi, inginer hidrotehnic, este consilier onorific al ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu. Urtoi a fost numit consilier remunerat în ianuarie 2022 la propunerea celor trei asociații civice din Iași care militează pentru infrastructura moldavă, dar a fost exclus din Asociația Împreună pentru A8 la propunerea președintelui Ionel Apostol, fiind acuzat de propagandă pentru PSD.

Derapajele repetate, nerespectarea înțelegerilor, deserviciile aduse mișcării civice din Moldova, în mod special a asociațiilor care militează pentru dezvoltarea regiunii, transformarea sa într-o portavoce a PSD, promovarea unora dintre activiștii acestui partid, precum Sorin Grindeanu și Maricel Popa, au determinat asociațiile „Împreună pentru A8” și „Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei” să-i retragă domnului Cătălin Urtoi mandatul de reprezentare pe lângă ministrul Transporturilor, în noiembrie 2022”.

Pe de altă parte, Cătălin Urtoi a publicat monitorizări privind proiectele A7 Autostrada Moldovei și A8 Autostrada Unirii și a contribuit la lansarea licitațiilor pentru capetele Autostrăzii A8 finanțate din PNRR și a Acordului de Mediu pentru sectorul de munte.

Separarea fostului CNADNR în CNAIR și CNIR (administrare/întreținere și dezvoltare/investiții) este un proiect din Guvernul Dacian Cioloș și obligație în PNRR. Statutul CNIR a fost publicat în 2021 (detalii aici). În 6 septembrie, Cătălin Drulă îl numise pe inginerul constructor Marin Griguță șef la CNIR.

Consiliul de Administrație al CNIR:

Mariana Ioniță, de profesie inginer constructor, a fost director general CNAIR, numită în mandatul Lucian Bode, a condus CNAIR în mandatul lui Cătălin Drulă, dar a fost înlocuită imediat după ieșirea USR din Guvern (mandatul interimar Dan Vîlceanu) cu Cristian Pistol, în acel moment consiler pentru infrastructură al premierului Florin Cîțu și director implementare autostrăzi. Mariana Ioniță este secretar general al Ministerului Transporturilor. Mariana Ioniță are o bogată experiență în administrația publică, a fost detașată la Bruxelles și este o susținătoare pentru dezvoltarea infrastructurii de transport în Moldova.

Ștefan Ioniță, inginer CFDP (Căi Ferate Drumuri și Poduri), a fost Director General CNAIR și actual director CESTRIN, a condus Compania de Drumuri în primul mandat al lui Răzvan Cuc (PSD). În mandatul lui Ștefan Ioniță a fost semnat contractul pentru Podul de la Brăila, contract întârziat nu doar din cauza constructorului din Italia, ci și a statului care nu a făcut exproprierile la timp. Este singurul administrator cu specializare Drumuri și Poduri. Și la CNAIR un singur administrator a terminat CFDP – Septimiu Buzașu, după cum Economedia a scris aici.

Adrian Foghiș, „omul lui Bolojan”, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, susținut de PNL, a condus Zona Metropolitană Oradea. Este absolvent de Șociologie și Științe Politice.

Marius Bota, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, inginer absolvent al Universității Tehnice din Cluj-Napoca, a fost vicepreședinte al Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputaților și a depus numeroase inițiative pentru dezvvoltarea infrastructurii de transport.

Bogdan Pascu, inginer mecanic, fost vicepremier în Guvernul Tăriceanu, a fost director general adjunct al CNAIR și director la firma de proiectare Consitrans. Bogdan pascu, un apropiat al lui Dan Voiculescu, a fost și șef al Departamentului pentru dezvoltare, promovare şi monitorizarea proiectelor de investiţii în infrastructură, înfiinţat de Guvernul Dăncilă.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: