Deficitul global de mecanici pentru mașinile electrice va duce la scumpirea reparațiilor

statii incarcare, masini electrice Sursa foto: OMV

Un deficit global de tehnicieni și de ateliere de reparații independente calificate să repare vehiculele electrice (VE) ar putea duce la scumpirea reparațiilor, scrie Reuters.

De la Milano la Melbourne și până la Malibu, organizațiile de formare a tehnicienilor, furnizorii de garanții și reparatorii spun că atelierele de reparații independente vor fi vitale pentru a face ca vehiculele electrice să fie accesibile, deoarece sunt mult mai ieftine decât dealerii de franciză.

Mulți proprietari de service-uri nu vor să achite costurile pentru formare și echipament pentru repararea vehiculelor electrice de înaltă tensiune – cu sisteme de 400 și 800 de volți care ar putea electrocuta și ucide în câteva secunde tehnicieni neavizați sau neinstruiți – mai ales în condițiile în care există relativ puține vehicule electrice pe șosea.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Pe lângă riscurile de electrocutare, trebuie luat în serios și riscul de incendiu al vehiculelor electrice, care este cunoscut ca fiind greu de stins. Roberto Petrilli, în vârstă de 60 de ani, care deține un atelier de reparații independent în Milano, este reticent să cheltuiască 30.000 de euro pentru echipamentul necesar, în condițiile în care vânzările de mașini electrice în Italia sunt încă reduse, iar rețeaua de încărcare este minusculă.

“Mai am șapte ani până la pensie și cred că nu merită”, a spus Petrilli.

Industria de reparații auto duce deja lipsă de lucrători de la pandemie. Institute of the Motor Industry (IMI), cu sediul în Hertford, Anglia, elaborează cursuri de formare în domeniul auto și, în prezent, organizează cursuri pentru vehicule electrice în China și intenționează să facă același lucru în India și în Europa. Institutul prevede că Marea Britanie, cu o interdicție de vânzare a mașinilor pe bază de combustibili fosili în 2030, ar putea avea un deficit de 25.000 de tehnicieni în domeniul vehiculelor electrice până în 2032.

În Statele Unite, a doua piață auto din lume după China, creșterea vânzărilor de vehicule electrice a rămas în urma celei din Europa, dar Biroul de Statistică a Muncii prevede că până în 2031 va fi nevoie de aproximativ 80.000 de electricieni anual, ceea ce include tehnicieni care să repare vehicule electrice sau să instaleze încărcătoare de vehicule electrice.

Iar Australia ar putea avea un deficit de 9.000 de tehnicieni EV până în 2030, potrivit previziunilor Camerei de Comerț Auto din Victorian.

Experții auto se tem că mecanicii precum Petrilli din Milano vor evita pur și simplu vehiculele electrice – lăsând consumatorii cu facturi mai mari și timpi de reparații mai lungi.

Costurile sunt deja în creștere, arată datele obținute de Reuters de la furnizorul britanic de garanții pentru mașinile de ocazie Warrantywise. Astfel, o garanție de un an pentru un Tesla Model 3 costă de peste trei ori mai mult decât media pentru modelele cu combustibili fosili cu prețuri comparabile.

Directorul general Lawrence Whittaker a declarat că Warrantywise trebuie să apeleze la dealeri de franciză scumpi pentru a repara vehiculele electrice, deoarece aceștia au mai des tehnicieni calificați decât atelierele independente.

Preocuparea lui Whittaker este că, din cauza costurilor mai mari ale asigurării și garanției, vehiculele electrice vor rămâne prea scumpe pentru mulți consumatori.

“Cum își vor permite oamenii să suporte costurile mai mari de reparații?”, a spus el.

Frica de necunoscut

Mark Darvill, directorul general al Hillclimb Garage din High Wycombe, la aproximativ 50 de km nord-vest de Londra, a adoptat vehiculele electrice și hibride, despre care spune că reprezintă aproximativ 15% din reparații.

Darvill spune că investiția planificată de Hillclimb de 25.000 de lire sterline (31.400 de dolari) în formare și echipamente se va amortiza la sfârșitul anului 2024, când vehiculele electrice și hibride ar trebui să reprezinte 35% din reparații. Clienții care nu au opțiuni de reparații pentru EV-uri vin deja de departe.

“Ceea ce îi reține pe mulți independenți este frica de necunoscut”, a spus Darvill.

Institute of the Motor Industry (IMI) estimează că 20% dintre tehnicienii auto din Marea Britanie au primit o anumită formare în domeniul vehiculelor electrice, dar numai 1% sunt calificați să facă mai mult decât întreținere de rutină.

Vânzările de vehicule electrice au crescut cu 33% în Marea Britanie în prima jumătate a anului 2023, dar IMI a declarat că numărul calificărilor pentru vehicule electrice a scăzut cu 10% în primul trimestru și cu aproximativ 31% în al doilea trimestru, comparativ cu numărul de persoane care au urmat aceste cursuri în aceeași perioadă din 2022.

Compania londoneză de servicii auto premium Addison Lee, cu sediul la Londra, operează sute de EV-uri, iar directorul Andrew Wescott a declarat că “deja durează mult mai mult” să le repare decât vehiculele sale diesel.

Constructorii auto se străduiesc să formeze tehnicieni. Liderul pieței, Tesla, a lansat cursuri în colegiile comunitare din SUA pentru a pregăti viitorii tehnicieni. De asemenea, Tesla oferă instruire în domeniul vehiculelor electrice pentru atelierele de reparații independente din SUA.

Daniel Brown, șeful departamentului de dezvoltare a produselor auto la compania germană Lucas-Nuelle, care produce echipamente pentru cursurile de formare pentru EV, se teme că tehnicienii necalificați ar putea fi presați să repare EV-uri de înaltă tensiune, adăugând că “este doar o chestiune de timp până când cineva va fi rănit”.

Unele grupuri încearcă să rezolve problema lipsei de personal.

Fundația Siemens a anunțat un program de 30 de milioane de dolari pentru a instrui tehnicieni americani care să instaleze și să întrețină încărcătoare EV.

Lipsa de lucrători calificați va “încetini progresia” trecerii la electricitate, a declarat David Etzwiler, directorul general al fundației. Fundația, care se concentrează pe formarea și educarea forței de muncă, a anunțat finanțarea pentru a răspunde nevoii “imense și imediate” de formare a tehnicienilor, a declarat Etzwiler.

Asociația comercianților de autovehicule din New South Wales (MTA NSW)- unde vehiculele electrice ar trebui să reprezinte 50% din vânzările de mașini noi până în 2030 – estimează că formarea de bază în domeniul vehiculelor electrice va costa 100 de milioane de dolari australieni (64,7 milioane de dolari) pentru cei aproape 50.000 de tehnicieni auto licențiați din acest stat.

Șeful departamentului de afaceri guvernamentale al Asociației, Collin Jennings, a declarat că micile ateliere de reparații vor avea nevoie de formare subvenționată în domeniul EV, altfel mulți dintre ei vor rămâne probabil la modelele cu combustibil fosil. Distanțele dintre multe dintre orașele mici din Australia fac ca această problemă să fie una în devenire.

“Cine îți va repara Tesla dacă se va strica acolo?” a spus Jennings.

IMI încearcă să obțină 15 milioane de lire sterline de la guvernul britanic pentru a-i ajuta pe reparatorii independenți să își permită cursuri de formare, a declarat directorul general Steve Nash.

Dar Nicholas Wyman, directorul executiv al Institutului pentru competențe și inovare la locul de muncă din SUA, a declarat că majoritatea reparatorilor sunt pe cont propriu.

“Dacă așteptați ca guvernul (american) să ia măsuri, veți aștepta al naibii de mult timp”, a spus el.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: