Firea strânge semnături pentru continuarea pasajului Ciurel, „cel mai scump viraj la stânga din România”/ Explicațiile lui Nicușor Dan pentru suspendarea proiectului care a costat deja 250 de milioane de lei

Pasajul Ciurel Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

PSD București va strânge semnături pentru continuarea pasajului Ciurel spre Autostrada A1 București – Pitești, a anunțat fostul Primar General al Capitalei, Gabriela Firea, care l-a acuzat pe Nicușor Dan că a blocat proiectul drumului expres. Și viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu (PNL), îi cerea Primarului General Nicușor Dan să continue proiectul „penetrației Ciurel – A1”, după cum Economedia a scris aici.

După zece ani de lucrări și o investiție de 55 de milioane de euro, Podul Ciurel a fost inaugurat în 2020, înaintea alegerilor locale, însă imediat după deschidere au apărut problemele. Pe podul de 1 kilometru s-au format cozi, iar autobuzele au avut dificultăți la urcarea pe pod, din cauză că banda de circulație era prea îngustă. Această problemă a fost rezolvată ulterior, prin lărgirea benzii.

Pasajul Ciurel era proiectat pentru a duce traficul dinspre centrul Capitalei către Autostrada București – Pitești, fără a mai traversa cartierul Militari. Acum, el doar trece peste șoseaua Virtuții și se oprește într-un mal de pământ, pentru că, între timp, pe traseul inițial au apărut numeroase construcții. Drept urmare, utilitatea sa este pusă la îndoială.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Firea, care își dorește revenirea la PMB, susține că în mandatul lui Nicușor Dan proiectul Ciurel – A1 a pierdut doi ani.

„Încă o dovadă a investițiilor pentru modernizarea Capitalei, din mandatul meu de primar general. Și, totodată, încă un obiectiv important pentru oraș blocat de actualul primar. Au trecut doi ani degeaba!

Bucureștenii din sectorul 6, la fel ca restul bucureștenilor, nu contează pentru primarul general Nicușor Dan și prietenii săi cu interese imobiliare.
Lucrările la șoseaua dintre podul Virtuții și Centura Capitalei, continuarea proiectului Ciurel, nu au început în doi ani. Este, însă, singura alternativă pentru a reduce aglomerația în întreg sectorul și un sfert din oraș. Nicușor Dan se opune total unui proiect care va debloca aglomerația din Sectorul 6. El este principalul vinovat pentru care Podul Ciurel rămâne „cel mai scump viraj la stânga”.
Îi anunț pe bucureșteni că PSD București, alături de colegii din Sectorul 6, va strânge semnături pentru continuarea acestui proiect.
Sunt doi ani de când șoferii pot circula pe Podul Ciurel și pot folosi nodul de la Virtuții. Am anunțat încă de atunci că e nevoie de drumul până la Șoseaua de Centură pentru ca proiectul să fie eficient. Așa a fost gândită această lucrare de infrastructură și avea o logică. Doar Nicușor Dan nu susține continuarea lucrărilor. S-a opus permanent și a blocat timp de șase ani construcția pasajului, pe vremea când era „salva” Bucureștiul”, a transmis Gabriela Firea.
În toamna anului trecut, Nicușor Dan explica motivele blocării proiectului. „Din două motive. Unul este un motiv de mediu. Așa cum este proiectul făcut, el trece la 20 de metri de un lac din care Bucureștiul se alimentează, pe de o parte. Pe de altă parte, Bucureștiul are o mare oportunitate în zona care începe de la Lacul Morii și se termină fie la Biblioteca Națională, fie la Parcul Văcărești. Noi vrem ca Dâmbovița să devină un element definitoriu al orașului în care să avem foarte spații pietonale, este o foarte mare densitate academică în zona de la Semănătoarea până la Biblioteca Națională. Și atunci nu vrem să facem o astfel de ieșire până în autostradă, ar transforma toată această zonă din stânga și din dreapta Dâmboviței într-o zonă de tranzit și nu într-o zonă urbană pe care noi vrem să o dezvoltăm”, a afirmat primarul Capitalei.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: