Francezii au cumpărat mai puține tampoane și detergenți pe măsură ce prețurile au crescut

supermarket-5202138_1280 Carucior magazin hipermarket

Consumatorii francezi cumpără mai puține produse de igienă personală și de uz casnic, sacrificând tampoanele și detergentul de rufe, deoarece prețurile produselor fabricate de marile mărci precum P&G  și Unilever cresc vertiginos, arată datele compilate pentru Reuters.

Schimbarea obiceiurilor cumpărătorilor ar putea crea un nou câmp de luptă pentru retaileri, politicieni și producătorii de bunuri de consum care se luptă de luni de zile din cauza prețurilor alimentelor.

Datele, compilate de NielsenIQ, au arătat că volumul total al vânzărilor de gel de duș, tampoane, produse de spălat vase, detergent de rufe și hârtie igienică a scăzut în ultimele 12 luni. Prețurile din supermarketuri pentru articolele din fiecare dintre aceste categorii au fost mult mai mari până acum în această lună față de aceeași perioadă a anului trecut.

“Acolo unde există alternative bune pentru mărcile private, se observă o mare trecere la mărcile private”, a declarat Anton Delbarre, economist șef al grupului de comerț cu amănuntul Eurocommerce.

“Și ceea ce vedeți, de asemenea, este că unii oameni chiar mănâncă mai puțin, fac mai puțin duș, fac mai puțină curățenie în casă sau folosesc un pic mai puțin produs pentru mașina de spălat vase sau mașina de spălat rufe.”

Guvernul președintelui Emmanuel Macron urmează să abordeze miercuri, în bugetul său, problema inflației din sectorul alimentar, cu o legislație care să devanseze negocierile anuale dintre producătorii de alimente și supermarketuri. Acesta speră ca reducerile de prețuri să poată intra apoi în vigoare de la 15 ianuarie, mai degrabă decât de la 1 martie, ca de obicei.

Producătorii de alimente precum Nestle și Pepsico au fost criticați de supermarketuri și politicieni pentru că nu “cooperează” în negocierile privind prețurile și pentru că au micșorat mărfurile vândute, dar au menținut sau crescut prețurile.

Carrefour, care deține puterea de stabilire a prețurilor în calitate de al doilea operator de supermarketuri din Franța, a aplicat săptămâna trecută etichete care îi atenționează pe cumpărători că produsele s-au micșorat, dar nu au fost reduse prețurile.

Marile mărci, precum detergentul de rufe Ariel și săpunurile Dove, au dominat ani de zile piața față de produsele cu marcă proprie ale retailerilor.

Dar datele NielsenIQ arată că volumele pentru produsele personale cu marcă proprie sunt în creștere, în timp ce cele pentru marile mărci scad. De exemplu, volumele de gel de duș au scăzut cu 6% la nivel global și cu 10% pentru marile mărci, dar au crescut cu 14% pentru produsele cu marcă proprie.

În mod similar, în timp ce volumele de detergenți de rufe au scăzut cu aproximativ 2% la nivelul întregii categorii și au scăzut cu 10% pentru marile mărci, acestea au crescut cu 28% pentru mărcile private.

În timp ce oamenii au cumpărat mai puțin gel de duș, tampoane, produse de spălat vase, detergent de rufe și hârtie igienică produse de marile mărci, au cumpărat mai multe produse din fiecare tip de produs fabricat de mărcile private ale comercianților cu amănuntul.

“Volumele bunurilor de consum sunt slabe din cauza economiei slabe din Franța”, a declarat analistul Bruno Monteyne de la Bernstein.

Directorul general al Carrefour, Alexandre Bompard, a avertizat în august că prețurile ridicate i-au forțat pe consumatori să facă reduceri masive ale cheltuielilor pentru bunuri esențiale.

Bompard, care de luni de zile a redus prețurile pentru a atrage cumpărătorii de la rivali, a declarat atunci că Carrefour este liber să vândă detergentul de rufe cu o reducere de 60%, dar că nu va mai putea face acest lucru după ce va deveni lege un plafon privind promoțiile pe care le pot oferi retailerii.

El a spus că această schimbare ar limita puterea de negociere a Carrefour cu furnizorii mari precum Procter & Gamble, Henkel și Unilever.

Delbarre, de la Eurocommerce, a declarat că o parte din schimbările în ceea ce cumpără cumpărătorii vor persista probabil chiar și după ce se va atenua creșterea costului vieții.

“Oamenii raționalizează de fapt, în parte din cauza scăderii puterii de cumpărare, dar și pentru că salariile rămân întotdeauna în urma inflației”, a spus el. “Odată ce salariile ajung la nivelul inflației, acest efect ar trebui probabil să se diminueze, dar o parte din el va rămâne pentru că oamenii își creează noi obiceiuri”.

Carucior magazin hipermarket

Comentarii

  1. Oricum a descoperit igiena tarziu tot ‘Occidentul’. Pana de curand erau fecale aruncate in strada, pe la noi inca mai avem ceva de genul…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *