Gigantul danez Maersk a suspendat transportul maritim prin Marea Roșie după ce ambarcațiuni houthi au atacat o navă

maersk sursa foto: Unsplash

Maersk a impus o întârziere de 48 de ore pentru navele sale care se deplasează prin Marea Roșie, în urma unui atac asupra uneia dintre navele sale comerciale de către luptătorii Houthi susținuți de Iran și cu baza în Yemen, conform CNN Business.

Armata americană a declarat că elicopterele sale au răspuns duminică la apelurile de urgență de pe nava – Maersk Hangzhou – și au scufundat trei ambarcațiuni operate de Houthis, ucigându-i pe cei aflați la bord. O a patra ambarcațiune a fugit din zonă, a precizat aceasta.

Compania daneză a precizat într-un comunicat că toți membrii echipajului său sunt în siguranță, dar că are nevoie de “timp pentru a investiga detaliile incidentului și pentru a evalua în continuare situația de securitate”.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Ca urmare, a “decis să amâne toate tranzitele prin zonă în următoarele 48 de ore”, a precizat Maersk duminică.

Atacul din weekend a avut loc după ce nava Maersk Hangzhou a trecut prin strâmtoarea Bab al-Mandab, la intrarea sudică în Marea Roșie, în drum din Singapore spre Portul Suez, a precizat compania.

Pauza vine la doar o săptămână după ce Maersk a declarat că va relua transporturile în Marea Roșie și în Golful Aden, în urma înființării unei noi forțe militare conduse de SUA pentru a proteja zona.

Unele dintre cele mai mari companii din lume, inclusiv gigantul petrolier BP (BP), au declarat recent că își suspendă operațiunile în Marea Roșie, evitând, de asemenea, canalul crucial Suez, în urma atacurilor asupra navelor comerciale de către Houthis, despre care militanții au spus că sunt o răzbunare împotriva Israelului pentru campania militară împotriva Hamas din Gaza.

Aproximativ 10-15% din comerțul mondial și 30% din comerțul cu containere trece prin Canalul Suez, care leagă Marea Roșie de Marea Mediterană.
Nava Maersk Hangzhou a fost mai întâi “lovită de un obiect necunoscut”, dar și-a putut continua deplasarea, întrucât nu a existat niciun incendiu la bord, a precizat Maersk.Apoi, patru ambarcațiuni s-au apropiat de navă și “au deschis focul într-o încercare așteptată de a aborda nava”, a adăugat aceasta.”Un elicopter a fost desfășurat de pe o navă a marinei din apropiere și, în colaborare cu echipa de securitate a navei, tentativa de abordaj a fost respinsă cu succes”.Scufundarea ambarcațiunilor houthi a marcat prima dată de la izbucnirea tensiunilor la începutul anului 2023 când Statele Unite au ucis membri ai grupului rebel susținut de Iran.Mișcarea Houthi, cunoscută și sub numele de Ansarallah (Susținătorii lui Dumnezeu), este una dintre părțile implicate în războiul civil din Yemen, care durează de aproape un deceniu.SUA au evitat să lovească direct grupul în interiorul Yemenului, deoarece încearcă să evite escaladarea și mai mult a crizei. Dar un purtător de cuvânt al Consiliului Național de Securitate a declarat duminică că SUA vor continua să acționeze în legitimă apărare.SUA au desfășurat nave de război în Marea Roșie și luna trecută au lansat Operațiunea Prosperity Guardian, o coaliție maritimă multinațională, pentru a consolida securitatea în zona critică de transport maritim global.

Unele nave comerciale au fost deja redirecționate în jurul vârfului sudic al Africii, ceea ce a generat îngrijorări că o închidere efectivă prelungită a Canalului Suez ar crește costurile de transport și termenele de livrare.

Maersk și-a deviat anterior navele de la Marea Roșie și a introdus noi taxe pentru a transporta mărfuri pe rute mai lungi ca urmare a perturbărilor. Dar a declarat duminica trecută că va relua transportul maritim în zonă.

“Așa cum am împărtășit în actualizarea noastră din 29 decembrie, Maersk Hangzhou a fost printre primele nave care au trecut din nou prin Marea Roșie după confirmarea faptului că inițiativele multinaționale de securitate… au fost desfășurate în zonă”, a spus în declarația sa din această săptămână. Alte linii maritime, inclusiv Hapag-Lloyd, MSC Mediterranean Shipping Company și Evergreen continuă să își redirecționeze navele în jurul Africii.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: