Autostrada Sibiu – Pitești va fi prima traversare a Carpaților, spune ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, care dă șanse mari pentru finalizarea lotului Sibiu – Boița până la sfârșitul anului.
Într-o intervenție la B1 TV, Grindeanu estimează că primul lot al celei mai așteptate autostrăzi din România are 60-70% șanse de finalizare înainte de termenul contractual, jumătatea anului 2023.
„Cele trei culoare de traversare a Carpaților din Moldova, A8 Autostrada Unirii, A13 Brașov – Bacău și Autostrada Nordului Bistrița – Suceava sunt, totuși, într-un stadiu mai incipient față de Sibiu – Pitești. Parcă e cazul să se și termine… o să vedem… primul lot nu e lung, sunt 13 kilometri de la Sibiu la Boița. M-am uitat foarte atent pe graficele de execuție, sunt optimist, este un constructor serios, aș da șanse că termină înainte de termen peste 60%, dar până la 70%, pe graficele pe care le-am văzut, parte din lucrările deja executate. E o doză mare de optimism”, a spus ministrul Transporturilor.
Fără finalizarea primului lot de pe A1 Sibiu – Pitești, Ministerul Transporturilor riscă să termine anul 2022 doar cu cei 40 de kilometri de pe lotul 2 al Drumului Expres Craiova – Pitești, după cum a arătat Economedia aici.
Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului Sibiu – Boița a fost semnat în aprilie 2019 cu antreprenorul PORR din Austria pentru 122 milioane de euro, adică 10 milioane de euro pe kilometru. Lucrările au început în primăvara anului 2020, iar termenul de execuţie este de 3 ani. Cea mai dificilă lucrare de artă este viaductul Tălmăcel cu o lungime de 650 de metri și o înălțime a pilonilor de aproximativ 30 de metri. Segmentul mai cuprinde un viaduct la Tălmaciu de 400 de metri alte 27 de poduri și pasaje și 2 noduri rutiere.
Pentru a închide coridorul rutier IV Constanța – Nădlac 2, pe lângă Autostrada de pe Valea Oltului lipsesc și încă aproximativ 10 km de autostradă între Lugoj și Deva, „gaura” dintre A 1 Sibiu – Deva respectiv A 1 Lugoj – Nădlac.