Grindeanu: Taxa de pod de la Fetești pe Autostrada Soarelui va fi suspendată pe durata lucrărilor de reparații / Restricțiile ar putea fi prelungite și în iulie

Podul Fetești A 2 Sursa DRDP Constanța

Taxa de pod de la Fetești pe Autostrada Soarelui ar urma să fie suspendată pe durata lucrărilor de reparații capitale la Podul peste Brațul Borcea, a anunțat miercuri la Constanța ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Este o formă de „compensare” pentru cozile kilometrice care sunt așteptate la începutul verii pentru că restricțiile vor continua și după 15 iunie, a explicat ministrul Grindeanu.

Suspendarea taxei de pod se poate face în câteva zile prin Ordin de Ministru și apoi decizia CNAIR. Peajul pornește de la 13 lei/trecere la autoturisme și 91 de lei la camioane. Ultima suspendare a taxei de pod de la Fetești a fost în 2014 (mandatul Ioan Rus), dar înainte de introducerea tarifului electronic (2015).

La Podul peste Brațul Borcea (Fetești) este închis pentru lucrări sensul Constanța – București, șoferii fiind deviați pe Calea I spre Litoral unde se circulă pe o singură bandă pentru fiecare sens. Luni, 1 mai, la întoarcerea din minivacanță s-au format cozi pe 10-15 kilometri, iar peste două săptămâni uremează minivacanța de 1 Iunie Ziua Copilului și 5 Iunie Rusalii (bugetarii au punte).

În primăvara anului 2022, Maristar a spart placa de beton a podului Borcea (Calea I) și a identificat probleme mai mari la structură, cauza fiind hidroizolația necorespunzătoare, explica Ministrul Sorin Grindeanu: „În momentul când au decopertat (n.r Maristar) s-au găsit probleme de structură mai grave decât se așteptau. Se lucrează, când au decopertat și au văzut structura și-au dat seama că e nevoie de lucrări mai ample decât erau planificate inițial. „Se lucrează intens la podul peste brațul Borcea. Gradul de degradare a podului peste brațul Borcea de la A2, calea II, presupune lucrări de refacere integrală a aproximativ 650 mp. din dala de beton dintre grinzile principale. Se lucrează la armarea suplimentară a dalei de susținere a căii care a fost demolată în vederea turnării betonului. Secțiunile de dală unde se intervine sunt răspândite pe suprafața viaductului de acces pe 320 metri. Dificultatea acestei lucrări de refacere constă în răspândirea punctelor de lucru pe suprafața viaductului de acces cât și respectarea timpilor tehnologici necesari”, a transmis și CNAIR.

Contractele de 130 de milioane lei (fonduri europene) pentru reparațiile capitale la cele două poduri de pe Autostrada Soarelui au fost semnate cu Maristar 2021, iar lucrările au început în primăvara 2021 având termen de finalizare de 24 de luni (exceptând sezonul estival 15 iunie-15 septembrie). Maristar este constructorul care lucrează și la noul pod de pe DN 73 Pitești – Brașov și va face lucrări pentru securizarea versanților pe Transfăgărășan.

Sursa DRDP Constanța

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *