Te-ai simți mai pregătit pentru interviurile de angajare dacă ai ști ce întrebări urmează să ți se pună?
John Lewis, un gigant de retail cu sediul în Marea Britanie, cu o vechime de 160 de ani și 80.000 de angajați, a dezvăluit în avans pe site-ul său web întrebările de interviu pentru candidații la un loc de muncă, pentru a face procesul de angajare mai echitabil, scrie CNBC. Noua regulă se aplică pentru toate rolurile, de la asistenții din magazinele alimentare până la managerii corporativi.
Întrebările variază de la “Povestește-mi un moment în care ai fost nevoit să înveți rapid sarcini sau procese noi”, pentru rolurile entry-level, până la “Când ai reușit să influențezi cu succes o persoană sau o echipă să fie de acord cu punctul tău de vedere, în ciuda rezistenței inițiale”, pentru rolurile de conducere.
“Interviurile se pot simți descurajatoare, iar pentru unii – în special pentru cei care sunt neurodiverse – nervii pot avea un impact serios asupra performanței”, a declarat Lorna Bullett, talent acquisition lead la John Lewis Partnerships, pentru CNBC Make It prin e-mail.
Bullett a explicat că aceasta le va oferi candidaților posibilitatea de a se pregăti și de a “demonstra cu încredere ce pot face”.
Oamenii sunt împărțiți cu privire la faptul dacă această evoluție este benefică, deoarece nu există un proces standardizat pentru interviuri, a declarat Khyati Sundaram, CEO al platformei de recrutare Applied, pentru CNBC Make It.
Sundaram a spus că în acest fel crește accesibilitatea pentru “oameni care ar veni din diferite medii sociale”.
Dar ea a avertizat că dezvăluirea în avans a întrebărilor de la interviurile de angajare nu este un “glonț de argint” și că există unele avertismente.
Candidații pot folosi ChatGPT
De când OpenAI a lansat ChatGPT în noiembrie 2022, oamenii testează limitele a ceea ce poate face chatbotul AI, iar mulți îl folosesc pentru a trișa în procesul de aplicare la un loc de muncă.
De fapt, unii din Gen Z (cei născuți între 1997 și 2011) folosesc ChatGPT pentru a genera scrisori de intenție, a declarat anterior Shoshana Davis, un coach de carieră, pentru CNBC Make It. Davis a subliniat că angajatorii i-au spus că “primesc sute de scrisori de intenție exact la fel, cuvânt cu cuvânt”.
Sundaram a avertizat că va exista întotdeauna “riscul” ca mulți candidați să pună întrebările de la interviu către ChatGPT și să recite verbal orice răspuns care iese.
John Lewis afirmă pe site-ul său că întrebările sunt doar un ghid cu privire la ceea ce poate fi întrebat și că pot exista întrebări suplimentare.
Bullett a recunoscut preocupările legate de răspunsurile generate de AI, spunând că procesul de interviu va fi în continuare “riguros” și că “candidații se pot aștepta la întrebări de urmărire pe baza răspunsurilor lor inițiale”.
Ea a adăugat: “Intervievatorii își pot da seama foarte repede dacă răspunsurile lor sunt autentice și bazate pe o experiență reală, punând întrebări de urmărire și întrebări tehnice provocate de răspunsurile lor. “
Dar asta nu înseamnă că nu puteți folosi deloc ChatGPT, potrivit expertului în carieră de pe LinkedIn, Charlotte Davies.
“Inteligența artificială generativă poate fi un instrument foarte util pentru cei care își caută un loc de muncă, pe care îl pot folosi ca punct de pornire pentru pregătire”, a declarat Davies pentru CNBC Make It.
“Este menit să ofere o primă schiță solidă pe care cineva să o revizuiască și să și-o însușească în timpul procesului de interviu, care este un pas esențial în evaluarea candidaților și în aprecierea abilităților și a experienței lor.”
Face ca procesul să fie mai echitabil
Bullett a declarat că, prin dezvăluirea întrebărilor de interviu, compania poate atrage candidați din medii diverse.
“Oricine a recrutat vreodată va ști că există uneori candidați care ar fi capabili să se ridice la un standard ridicat într-un rol, dar care nu oferă întotdeauna cea mai bună performanță la un interviu”, a spus Bullett.
Davies a precizat că, pe lângă candidații neurodiverse, va sprijini Gen Z și tinerii care nu au experiență la interviuri și poate nici abilități soft, cum ar fi comunicarea.
“O abordare transparentă a interviului ar putea fi deosebit de benefică pentru candidații Gen Z și pentru tinerii profesioniști care aplică pentru primul lor loc de muncă, care ar putea fi lipsiți de încredere atunci când vine vorba de procesul de interviu”, a spus ea.