Lanțul francez de produse cosmetice L’Occitane spune că își va închide magazinele și site-ul web din Rusia, la câteva zile după ce și-a apărat decizia de a-și continua vânzările, transmite BBC. Firma a spus că mișcarea e motivată de „enorma suferință umană și escaladarea acțiunii militare din Ucraina”. Sute de mărci internaționale, inclusiv L’Oreal și Estee Lauder, au închis deja magazine și au încetat vânzările online în Rusia, în semn de protest față de războiul din Ucraina.
L’Occitane a declarat pentru BBC săptămâna trecută că își menține magazinele deschise pentru a proteja personalul de potențiale „retalii”.
Unii clienți au criticat compania pentru decizia luată și au cerut boicotarea mărcii.
Produsele sale sunt vândute la peste 3.085 de puncte de vânzare cu amănuntul din întreaga lume și au avut vânzări de 1,5 miliarde de euro (1,3 miliarde de lire sterline) anul trecut.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Săptămâna trecută, firma a declarat pentru BBC că a discutat despre închiderea magazinelor sale rusești „pe larg”, dar a spus că nu a făcut-o, deoarece vrea să protejeze personalul de potențiale consecințe.
Firma de cosmetice, care are spa-uri și magazine în orașe rusești, inclusiv Moscova și Sankt Petersburg, a declarat inițial că nu își poate asuma „riscul” de a-și închide magazinele.
Dar, într-o declarație emisă vineri seară, L’Occitane a spus că decizia de a închide operațiunile sale din Rusia a fost aprobată de consiliul de administrație al companiei.
„Având în vedere enorma suferință umană cauzată de escaladarea acțiunii militare în Ucraina și pentru a ne proteja angajații din întreaga lume de potențialele agresiuni publice, am decis să ne închidem propriile magazine și site-uri de comerț electronic din Rusia”, se arată în comunicat.