Ministerul Transporturilor a calculat, la cererea premierului, cât durează să construiască un kilometru de autostradă : 8 luni. Pentru un kilometru de cale ferată simplă, fără poduri sau tuneluri durata este de 12 luni

A 7 loturile 1 și 2 Construim România

Execuția unui kilometru de autostradă în România durează 8 luni în timp ce pentru construirea unui kilometru de cale ferată simplă, fără pasaje sau tuneluri durata este chiar mai mare, de 12 luni, potrivit unui document oficial pe care l-a transmis Ministerul Transporturilor la cererea premierului în ședința Executivului din data de 10 august.(n.r în ședința din 10 august, Executivul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru linia de tren Brașov-Aeroport Ghimbav).  În informarea transmisă marți către Secretariatul General al Guvernului și citată de publicația profit.ro, ministerul de resort arată, pe baza informărilor CNAIR și CFR Infrastructură cum a ajuns la aceste termene.

La calcularea duratei de 8 luni pentru un kilometru de autostradă s-a luat exemplul Autostrăzii A 7 Ploiești-Buzău ( două din cele trei tronsoane fiind de luna aceasta în șantier) în timp ce pentru sectorul feroviar baza de calcul a fost viitoarea linie de tren Brașov-Aeroport Ghimbav :

-,,În ceea ce privește infrastructura rutieră de interes național, analiza privind parametrii tehnici și durata de execuție s-a raportat la 1 km de autostradă inclus în proiectul Autostrăzii Ploiești-Buzău. Parametrii tehnici sunt descriși în anexă, respectiv: lățime platformă, viteză de proiectare ,etc, iar durata de execuție, în condiția existenței coridorului expropriat și autorizației de construire este de 20 de luni pentru întregul tronson. În acest context, pentru realizarea unui km de autostradă poate fi considerată o perioadă de cca. 8 luni, cu precizarea că acest termen este bdirect influențat de existența lucrărilor de artă, forma de relief, necesitatea relocării de utilităti…

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

-În ceea ce privește calea ferată, precizăm că, s-a efectuat o analiză prin prezentarea graficului Gant pentru un tronson de 1 km de cale ferată simplă – pe traseu nou și fără lucrări de artă (fără poduri sau tuneluri) – durata de execuție fiind de 12 luni, cu condiția obținerii în prealabil a avizelor, acordurilor, autorizației de construire, ce presupun și asigurare terenurilor prin exproprieri, scoaterea din fondul forestier și circuitul agricol, obținerea
certificatului de descărcare arheologică. De asemenea, a fost prezentat prin grafic Gant proiectul care a fost discutat în ședința din 10 august 2022, respectiv ”Realizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav”. În acest caz, sunt alocate proiectării și realizării investiției un număr de 36 de luni, din care : 12 luni pentru elaborarea proiectului tehnic și obținerea autorizației de construire și 24 de luni pentru realizarea lucrărilor de construcții.” se arată în informarea transmisă Secretarului General al Guvernului, Marian Neacșu.

Ministerul Transporturilor mai arată că, durata de execuție a unui km de autostradă sau de cale ferată nu poate fi
calculată ca medie aritmetică în raport cu o lungime mai mare de autostradă sau de cale ferată, fiind influențată atât de elementele specifice zonei geografice, natura terenurilor cât și de numărul de utilaje implicate pentru care se impune respectarea normelor de timp de lucru și a fluxurilor tehnologice specifice acestora, precum si de cerințele normelor, normativelor si reglementarilor tehnice in vigoare.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: