De joi, 21 decembrie 2023, transportul public din metropola franceză Montpellier devine gratuit. Această măsură este aplicată doar locuitorilor orașului. Este cea mai mare metropolă franceză care adoptă o astfel de măsură, scrie TF1. Este vorba de sute de euro economisiți în fiecare an de fiecare dintre localnici.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“Este o măsură care, sper, va inspira și alte mari orașe” , a explicat primarul și președintele metropolei Montpellier, Michaël Delafosse, înaintea lansării, mândru de “a împăca ecologia și puterea de cumpărare și de a răspunde direct la inflația care afectează gospodăriile . Pentru un cuplu cu doi copii, factura anuală totală înainte de intrarea gratuită se ridica la 1.472 de euro, potrivit calculelor făcute de AFP.

De la ora locală 18:30, accesul gratuit se va aplica tuturor rezidenților cu un permis gratuit, disponibil pe smartphone sau prin intermediul unui card. Nu este necesară validarea unui bilet de transport, dar, în cazul unui control, utilizatorul trebuie să aibă un abonament valabil, reînnoit în fiecare an cu un act de identitate. Pentru persoanele care vin din afara orașului, ca și pentru turiști, biletul (1,60 euro bucata) rămâne obligatoriu. Acesta ar putea chiar să crească în lunile următoare.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

O taxă și economii pentru a finanța măsura

Dar atunci cum se finanțează o astfel de schimbare, atractivă pe hârtie în această perioadă de inflație ridicată? Comunitatea intenționează să se bazeze pe plata pentru mobilitate, o taxă destinată companiilor cu peste 11 angajați, pentru a compensa parțial deficitul de bilete.

Autoritățile locale mizează, de asemenea, pe o economie de aproape două milioane de euro prin eliminarea porților de validare și, prin urmare, a întreținerii acestora. În același timp, s-au făcut investiții masive în amonte, pentru a se asigura menținerea unei calități satisfăcătoare a serviciilor pe termen mediu: au fost achiziționate 70 de autobuze electrice noi și 77 de tramvaie noi, totul pentru 224 de milioane de euro.

Prin această alegere, Montpellier devine de facto cel mai mare oraș francez care oferă transport public gratuit. Aproximativ patruzeci de comunități au făcut deja acest pas (Dunkerque, Aubagne, Compiègne etc.) în Franța, dar niciuna de dimensiunea metropolei de aproape 300.000 de locuitori. Aceasta din urmă chiar reprezintă un exemplu la nivel european, chiar dacă Luxemburg (650.000 de locuitori) a făcut gratuit transportul public pe întreg teritoriul țării începând din 2020, la fel ca și capitala estoniană Tallinn (445.000 de locuitori) din 2013.

 

Promisiune de campanie a primarului socialist, acest serviciu gratuit a fost impus pas cu pas în cadrul orașului Hérault. În 2020, a fost implementat mai întâi în weekend pentru toți locuitorii din Montpellier Méditerranée Métropole, apoi a fost extins în 2021 la întreaga săptămână pentru cei sub 18 ani și peste 65 de ani. Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)