Premierul Nicolae Ciucă afirmă că nu înțelege cum două companii de asigurări au intrat în insolvență sau au dat faliment într-un timp atât de scurt / Șeful ASF, chemat la raport în Guvern

asigurare, rca, asigurare auto Sursa foto: playtech.ro

Premierul Nicolae Ciucă a transmis, la începutul ședinței de guvern, că este greu de înțeles, inclusiv pentru el, ce s-a întâmplat într-un timp atât de scurt încât două companii de asigurări au intrat în insolvență sau au dat faliment.

„Un alt subiect îl reprezintă reglementările privind stabilizarea pieței asigurărilor. În momentul de față ceea ce se întâmplă pe piața răspunderii civile auto neliniștește foarte mulți cetățeni. Pentru mulți dintre români, inclusiv pentru noi, este greu de înțeles ce s-a întâmplat într-o perioadă atât de scurtă de timp, când două societăți de asigurări au intrat în insolvență sau au dat faliment”, a declarat Nicolae Ciucă.

Acesta a precizat că președintele Autorității de Supraveghere Financiară va veni, miercuri, 29 martie, în Guvern pentru a susține un proiect de hotărâre de guvern pentru înghețarea tarifelor RCA, iar pe baza propunerii sale și a analizei pe care o va desfășura în cadrul ședinței, premierul lua o decizie în acest sens.

Membrii Guvernului discută, în şedinţa de miercuri, proiectul de Hotărâre de Guvern care vizează plafonarea preţurilor la RCA, într-o nouă formă față de prima variantă pusă în dezbatere.

Pe ordinea de zi se află proiectul de HG privind stabilirea tarifelor de primă maxime şi a altor măsuri aplicabile de către societăţile de asigurare care practică asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţelor persoane prin accidente de vehicule şi de tramvaie.

Ministerul Finanțelor a venit în urmă cu două zile cu o nouă variantă de înghețare a tarifelor RCA, pe o perioadă de șase luni, la nivelul celor din februarie 2023, potrivit unui nou proiect pus în dezbatere publică. Varianta inițială, privind plafonarea prețurilor la nivelul din martie 2022, a fost retrasă la solicitarea Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), după ce mai mulți actori din piață au reclamat probleme. În plus, acum autoritățile limitează comisioanele brokerilor la 8%. Măsurile vin în contextul în care ASF a retras recent autorizația de funcționare a Euroins România, cel mai mare asigurător RCA din piață, și a constatat starea de insolvență a companiei, iar după falimentul anterior, al City Insurance, a avut loc o creștere puternică a prețurilor.

Sursa foto: playtech.ro

Comentarii

  1. De ce au căzut 4 companii mari în ultimii 8 ani? Pe scurt pentru că supravegherea a fost deficitară. În primul rând la nivelul ASF, care s-a mulțumit să se acopere cu amenzi, dar și la nivelul Consilului Concurenței, căruia nu i-a păsat că distorsiunea pieței poate veni nu doar din cartelizare pentru prețuri foarte mari, ci și din acapararea ei prin prețuri mici.
    În România se circulă îngrozitor, probabil cel mai prost din Europa, deci și numărul accidentelor e mai mare, riscul pentru asigurător e mai mare, iar polița mai scumpă.
    Este un domeniu în care politicul nu ia nicio măsură de înăsprire pentru că șoferii au drept de vot.

  2. Autoritatea de Supraveghere Financiară şi-a pierdut credibilitatea ca instituţie de supraveghere.
    După cazul Astra, deşi City Insurance şi Euroins îşi împărţeau piaţa RCA la peste 80%, când erau întrebaţi, oficialii din ASF afirmau fără ezitare că cele două companii sunt bine capitalizate şi nu sunt în pericol de prăbuşire.
    Slăbiciunea supravegherii pe piaţa RCA a început odată cu aducerea la conducerea ASF a unor oameni care nu au avut legătură cu sectorul asigurărilor, sector unde un specialist se formează în minimum 10 ani.
    Când aduci oameni care nu au avut de-a face deloc cu acest sector să decidă, reţeta prăbuşirii este sigură. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *