În 2021, 56 % dintre întreprinderile din UE au atins un nivel de bază de intensitate digitală, arată datele publicate de Eurostat. România și Bulgaria au rămas în urmă, cu aproximativ trei sferturi din întreprinderi caracterizate de o intensitate digitală foarte scăzută: 77% și, respectiv, 74%.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“Adoptarea tehnologiilor digitale de către întreprinderi are potențialul de a îmbunătăți serviciile și produsele și de a crește competitivitatea. Criza provocată de COVID-19 a demonstrat, de asemenea, că digitalizarea este esențială pentru îmbunătățirea rezilienței economice a întreprinderilor”, subliniază reprezentanții Eurostat.

În 2021, 56 % dintre întreprinderile din UE au atins un nivel de bază de intensitate digitală. Un nivel de bază presupune utilizarea a cel puțin patru dintre cele douăsprezece tehnologii digitale selectate (cum ar fi utilizarea oricărei tehnologii de inteligență artificială; faptul că vânzările de comerț electronic reprezintă cel puțin 1 % din cifra de afaceri totală; etc.).

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Un nivel de bază include întreprinderile cu un nivel scăzut, ridicat și foarte ridicat al indicelui de intensitate digitală (DII), cu excepția nivelului foarte scăzut.

Dintre întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri), 55% au atins un nivel de bază al intensității digitale, comparativ cu 88% dintre întreprinderile mari. Doar 3 % dintre IMM-urile din UE au atins un nivel foarte ridicat de intensitate digitală, în timp ce 18 % au atins un nivel ridicat. Majoritatea IMM-urilor au înregistrat niveluri scăzute (34%) sau foarte scăzute (45%) de intensitate digitală.

Conform unuia dintre obiectivele Compasului digital – viziunea UE pentru deceniul transformării digitale – mai mult de 90% dintre IMM-urile din UE ar trebui să atingă cel puțin un nivel de bază de intensitate digitală până în 2030. În 2021, IMM-urile din UE erau cu 35 de puncte procentuale (pp) mai puțin față de ambiția stabilită în cadrul Compasului digital.

Cea mai mare proporție de întreprinderi care au atins un nivel foarte ridicat al DII a fost în Finlanda, Danemarca și Malta (toate cu 10%) și Suedia (9%). Între timp, România și Bulgaria au rămas în urmă, cu aproximativ trei sferturi din întreprinderi caracterizate de o intensitate digitală foarte scăzută (77% și, respectiv, 74%).

 

 

Vezi și:

GRAFIC. Digitalizarea în România, „sub nivelul mării”: Țara noastră are cel mai redus ritm de creștere al indicelui DESI din ultimii șapte ani. Economiști: Convergența la nivelul european al digitalizării devine din ce în ce mai îndepărtată/ Doar o reformă fundamentală poate schimba perspectiva