Reprezentanții United Airlines spun că au găsit şuruburi montate prost în timpul verificărilor. Compania are cea mai mare flotă de avioane Boeing 737 MAX

Boeing-737-MAX

Compania aeriană americană United Airlines a anunţat luni că a descoperit, în timpul verificărilor, şuruburi slăbite sau montate necorespunzător la aeronavele sale Boeing 737 MAX 9, după ce un un panou a fost smuls vineri de pe fuzelajul unei astfel de aeronave în timpul unui zbor al companiei Alaska Airlines, relatează AFP, conform News.ro.

United Airlines deţine cea mai mare flotă de avioane Boeing 737 MAX 9, având 79 de astfel de aeronave, toate fiind în prezent oprite la sol în aşteptarea inspecţiei efectuate de Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA (FAA).

Un panou a fost smuls de pe un Boeing 737 MAX în timpul unui zbor al companiei Alaska Airlines vinerea trecută. Aeronava, care tocmai decolase din Portland (Oregon), se afla la o altitudine de aproape 5.000 de metri. Din fericire, niciun pasager nu stătea pe locurile din dreptul zonei respective, iar incidentul nu s-a soldat cu victime, însă experienţa a fost terifiantă pentru călători.

Analize Economedia

software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR

“De când am început inspecţiile, sâmbătă, am făcut o serie de descoperiri care par să fie legate de probleme la montarea panoului care obstrucţionează uşile”, a precizat compania United într-un comunicat transmis către AFP. “De exemplu, erau şuruburi care trebuiau strânse”, a arătat compania.

Blocarea anumitor uşi este o configuraţie pe care Boeing o oferă clienţilor săi atunci când numărul de ieşiri de urgenţă existente este deja suficient în raport cu numărul de locuri din aeronavă. În afară de 737 MAX 9, acest sistem există deja pe alte modele Boeing, în special pe 737-900ER, lansat în 2006, care nu a avut de atunci un incident similar.

Vineri, în timpul unui zbor al companiei Alaska Airlines de la Portland (Oregon) la Ontario (California), uşa stângă obstrucţionată s-a desprins de fuselaj în timpul zborului, provocând depresurizarea aeronavei. Sâmbătă, FAA a cerut operatorilor celor 171 de aeronave MAX-9 cu uşi blocate să le suspende de la efectuarea zborurilor şi să efectueze o inspecţie amănunţită.

Pentru fiecare aeronavă inspectată, United a declarat că va îndepărta panoul care maschează uşa, va scoate două rânduri de scaune, va verifica punctele de fixare, va deschide uşa şi va lua orice măsuri de corecţie, înainte de a înlocui toate componentele.

De asemenea, luni, compania Aeromexico a declarat că se află în “faza finală a unei inspecţii detaliate” şi că se aşteaptă să îşi repună în funcţiune cele 19 aeronave Boeing MAX-9 “în următoarele câteva zile”.

În decembrie, Boeing a recomandat companiilor aeriene echipate cu avioane 737 MAX să verifice sistemul de control al cârmei, după ce o companie a constatat că lipsea o piuliţă de la unul dintre avioanele sale. Potrivit FAA, Boeing observase, de asemenea, că o piuliţă a fost strânsă incorect în acelaşi loc pe o aeronavă care nu fusese încă livrată.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: