Retailerul francez Decathlon analizează vânzarea unei participaţii minoritare în afacerea sa din China (Bloomberg)

decathlon Sursa foto: Decathlon

Decathlon explorează vânzarea unei participaţii minoritare în afacerea sa din China, au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, retailerul francez de articole sportive fiind în căutarea unui partener strategic pentru a impulsiona creşterea în cea de-a doua economie mondială, transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Firma lucrează cu un consilier în vederea potenţialei vânzări a participaţiei, care ar putea evalua subsidiara chineză la cel puţin un miliard de dolari. Discuţiile sunt în stadiu preliminar şi Decathlon ar putea decide să nu finalizeze tranzacţia, susţin sursele.

Un reprezentant al Decathlon a refuzat să comenteze informaţia.

Planurile Decathlon pentru subsidiara sa din China vin după ce alte branduri străine îşi reanalizează operaţiunile din statul asiatic, unde creşterea economiei a încetinit semnificativ în ultimii ani.

Analize Economedia

Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar

Procter & Gamble analizează opţiunile pentru operaţiunile din China ale brandului său de îngrijire a părului VS Sassoon, iar Tyson Foods, unul dintre principalii producători americani de carne de vită, porc şi pui, ia în considerare potenţiala vânzare a afacerii sale din China. De asemenea, compania niponă Lawson Inc explorează opţiuni strategice privind subsidiara din China, au declarat recent pentru Bloomberg surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

Decathlon face parte dintr-o “constelaţie” mai mare de branduri de retail controlată de miliardarii francezi Mulliez. Association Familiale Mulliez deţine o parte dintre cele mai mari branduri din Franţa, cum ar fi lanţurile de magazine Auchan şi Leroy Merlin. Retailerul de articole a fost înfiinţat de verişorul lui Mulliez, Michel Leclercq, în 1976, într-o parcare din nordul Franţei, şi a raportat anul trecut vânzări pe plan global de 15,4 miliarde de euro (16,3 miliarde de dolari), cu 1.751 magazine.

În 1993, Decathlon a deschis un birou în Guangzhou, provincia Guangdong. Un deceniu mai târziu, compania a relocat în Shanghai sediul său din Asia, aflat în Hong Kong, deschizând primul său magazin de retail în China. De atunci, Decathlon s-a extins rapid pe piaţa chineză şi are peste 300 de magazine în 100 de oraşe mari.

China este a doua mare piaţă a Decathlon, în funcţie de numărul de magazine, conform unui interviu din 2022 acordat de Marc Zielinski, şeful subsidiarei Decathlon din China.