România are nevoie de 3 ani pentru finalizarea proiectului de interconectare a sistemului de transport de gaze naturale între regiunile de Nord-Est şi Nord-Vest

ciuca Foto: Captura video, guvern

Proiectul gazoductului care va conecta regiunile de Nord-Est şi Nord-Vest ale României ar putea fi finalizat în următorii trei ani, a declarat, joi, premierul Nicolae Ciucă. Acesta a participat azi la deschiderea de către Transgaz a magistralei de gaz natural Pojorâta-Vatra Dornei, obiectiv considerat important pentru “proiectul mare”.

“Ne bucurăm foarte mult că, o dată cu aniversarea a 430 de ani de atestare documentară a oraşului Vatra Dornei putem să îi bucurăm atât pe cetăţeni, cât şi pe autorităţile locale cu un program guvernamental prin care se finalizează gazoductul, care are staţia în funcţiune la marginea oraşului Vatra Dornei, creând astfel posibilitatea ca proiectele viitoare de alimentare cu gaze a întregului oraş să se realizeze în conformitate cu planurile autorităţilor locale”, a afirmat prim-ministrul.

“Ceea ce cred eu că e important e proiectul mare – ducerea la finalizare în următorii trei ani a proiectului mare, de conectare între regiunea de Nord-Vest și cea de Nord-Est pe gazoductul care urmează să fie finalizat în 3 ani.  Am înțeles de la domnul director (directorul general al Transgaz, Ion Sterian, n.red.) că toate elementele de planificare sunt finalizate, urmează să înceapă lucrările, astfel încât de la Vatra Dornei să existe continuitate prin Iacobeni, Cârlibaba, Prislop, Borşa. Există, de asemenea, posibilitatea ca şi prin Pasul Tihuţa de la Vatra Dornei către Bistriţa să se realizeze un alt coridor de aprovizionare cu gaze, sigur acesta are ca perioadă de implementare un termen proeictat la 5 ani, important este să îl finalizăm pe cel care leagă Vatra Dornei de Borșa, e cel mai pretabil și cel care se va realiza în perioada de timp cea mai scurtă”, a explicat Nicolae Ciucă.


Şeful Executivului a menţionat că ”este foarte important să înţelegem şi să integrăm proiectele care au început la nivelul Ministerului Energiei, în ceea ce priveşte exploatările de gaze, pentru că vom avea o capacitate de extracţie mult mai mare odată ce se demarează proiectul offshore din perimetrul Neptun Deep”, potrivit News.ro.

”Toate acestea trebuie să se alinieze într-un fel, astfel încât capacitatea noastră de extracţie, cu capacitatea de transport, să permită o distribuţie echilibrată la nivelul întregii ţări şi desigur să folosim această oportunitate în tot ceea ce înseamnă dezvoltarea industriei petrochimice şi, desigur, acolo unde este cazul, să putem să ţi asigurăm exportul de gaze, acolo unde este necesar”, a mai spus Nicolae Ciucă.

Potrivit unui raport publicat pe Bursa de Valori București (BVB), valoarea lucrărilor de execuție a tronsonului de conductă de transport gaze naturale Pojorâta- Vatra Dornei este de 17.346.413 lei fără TVA (echivalent a aproximativ 3,5 milioane euro), iar contractul de execuție a lucrărilor fost semnat cu societatea SC ROMINSTA SRL Cristești în anul 2020.

Conducta de transport gaze naturale Frasin – Câmpulung Moldovenesc – Vatra Dornei DN 300/DN250, PN 40 în lungime de 65,57 km a fost proiectată și construită parțial în perioada 2005- 2006 în cadrul Programului Utilități și Mediu la Standarde Europene în județul Suceava. În cursul anului 2009, s-au întreprins demersurile legale pentru preluarea de către SNTGN TRANSGAZ SA a tuturor lucrărilor executate în cadrul acestui program.

După preluarea investiției de către SNTGN TRANSGAZ SA, lucrările de execuție la conducta de transport gaze naturale DN 300/DN 250 Frasin – Câmpulung Moldovenesc – Vatra Dornei s-au desfășurat pe etape:
Etapa I: tronsonul Frasin – Câmpulung Moldovenesc, în lungime de 30 km, a fost pus în funcțiune în anul 2011;

Etapa II: tronsonul Câmpulung Moldovenesc – Pojorâta, în lungime de 9,27 km, a fost pus în funcțiune în luna decembrie 2017;
Etapa III: tronsonul Pojorâta – Vatra Dornei, în lungime de 26,39 km, a fost finalizat în luna iulie 2022.

Foto: Captura video, guvern

Comentarii

  1. Poate 50 de ani!
    🤣🤣🤣🤣
    Dacă ne luam dupa cum si câți km de autostrada face Romanica an de an!
    Fix 30 km pe an!
    Cioturi!🤣🤣🤣🤣

  2. In 3 ani începe începerea planului de incepere de la început pentru că cel terminat a expirat iar shpagile s-au dat deja. Deci până începem, mai punem de-un pre-prestudiu de fezabilitate, că sa avem și noi bani de mărit pensiile când vin alegerile parlamentare…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *