Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, va semna miercuri și vineri contracte pentru construirea a patru loturi de autostradă cu o lungime totală de 74 de kilometri, acesta fiind recordul anului în ceea ce privește atribuirea contractelor pentru drumuri de mare viteză într-o singură săptămână. Astfel, miercuri, la Buzău, se semnează contractul pentru lotul 3 al Autostrăzii Moldovei cu o lungime de 14 kilometri, iar vineri la Ministerul Transporturilor contractele pentru primele două loturi ale Autostrăzii Sibiu – Făgăraș respectiv lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș pe Autostrada Transilvania, cele trei loturi având o lungime totală de 60 kilometri. Raportat la numărul de kilometri, ziua de vineri 24 noiembrie, când se semnează contracte pentru 60 de kilometri de autostradă, este depășită de semnarea pe 28 decembrie 2022 a contractelor pentru toate cele trei loturi ale Autostrăzii Focșani – Bacău (95,8 km) și de ziua 20 septembrie 2023 când s-au semnat trei loturi cu o lungime de 64 km (lotul 1 A0 Nord, Lotul 3 Autostrada Unirii PNRR și lotul 4 pe A13 Sibiu – Făgăraș).
Autostrada Moldovei (A7) contract semnat cu Nurol
După doi pierduți în contestații și la a patra desemnare (Trameco, Nurol, Tekfen), contractul pentru lotul 3 Pietroasele – Buzău va fi semnat miercuri, la Consiliul Județean Buzău în prezența premierului Marcel Ciolacu și a ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu respectând borna din PNRR: decembrie 2023, termen limită la semnarea contractelor. Este ultimul lot rămas fără constructor de pe întreaga lungime de 320 km. dintre Ploiești și Pașcani. Nurol are termen de execuție 20 de luni de la momentul emiterii Ordinului pentru Începerea Lucrărilor (OIL). În funcție de condițiile meteo, constructorul ar putea începe lucrările pregătitoare, deminare, descărcarea arheologică etc. până în martie, la startul sezonului din construcții.
Autostrada Sibiu – Făgăraș A13, contracte semnate cu Makyol
Vineri, 24 noiembrie, la București, CNAIR semnează cu Makyol contractele pentru primele două loturi ale Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, loturile 3 și 4 fiind deja atribuite constructorului din Turcia. După UMB și WeBuild, Makyol devine al treilea mare constructor din România raportat la numărul kilometrilor de autostradă contractați. Lotul 1 Sibiu (Boița) – Avrig are o lungime de 14 kilometri, iar lotul 2 Avrig – Mârșa – Arpașu de Jos 20 de kilometri. Durata de proiectare și execuție este de 4 ani (pentru toate cele 4 loturi). Despre avantajele, dar și riscurile ca un constructor nou-intrat pe piață să lucreze în același timp pe 70 de kilometri de autostradă Economedia a scris aici.
Autostrada Transilvania… după 20 de ani de la Bechtel
După aproape 20 de ani de la contractul Bechtel (atribuit fără licitație) CNAIR semnează cu Erbașu contractul pentru lotul Suplacu de Barcău – Chribiș, 26 de kilometri din județul Bihor. Pentru constructorul român Erbașu este primul contract de autostradă, dar nu unul ușor chiar dacă viaductul de 1,7 km peste lacul de acumulare este realizat 90%. Rămâne de văzut pentru restul structurilor câte dintre grinzile rămase de la Bechtel mai pot fi folosite după trecerea anilor. Pe traseu sunt prevăzute 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte. Durata de proiectare este de 6 luni, iar pentru execuție sunt prevăzute 18 luni. De la Chiribiș la Biharia (29 km), CNAIR va semna contractul cu Precon.