Sindicatele auto UAW şi Ford au ajuns la un “acord provizoriu”, după 41 de zile de grevă

Ford Sursa foto: Pexels

După 41 de zile de grevă la constructorii auto americani Ford, General Motors şi Stellantis, sindicatele auto UAW şi Ford au ajuns miercuri la un “acord provizoriu”, salutat imediat ca fiind “istoric” de preşedintele Joe Biden, scrie agenția AFP, citată de News.ro.

“Îi salut pe cei de la UAW şi Ford pentru că au ajuns la un acord după negocieri dure, cu bună credinţă, şi pentru că au ajuns la un acord provizoriu istoric în această seară”, a declarat Biden de la Casa Albă.

Acordul include o creştere cu 25% a salariului de bază şi a beneficiilor legate de costul vieţii, a precizat UAW. Acesta mai trebuie să fie ratificat de către lucrători în cadrul unui vot care va avea loc în următoarele săptămâni.

Analize Economedia

MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta

Ford s-a declarat “mulţumită” de rezultat.

“Am realizat lucruri pe care nimeni nu le credea posibile”, a declarat Shawn Fain, preşedintele sindicatului UAW.

“De la începutul grevei, Ford a pus pe masă cu 50% mai mult decât atunci când am ieşit în stradă. Acest acord ne plasează pe o nouă cale pentru a schimba lucrurile la Ford, la cei trei mari şi în întreaga industrie auto”, a adăugat el.

Este pentru prima dată când “Big Three” sunt vizaţi în acelaşi timp. Greva, legată de elaborarea următoarelor contracte colective, a mobilizat marţi aproape 45.000 de angajaţi în total, din cei 146.000 de membri ai UAW.

“Ne concentrăm pe repornirea uzinei de maşini pick-up din Kentucky, a uzinei de asamblare din Michigan şi a uzinei de asamblare din Chicago, pe readucerea la muncă a 20.000 de angajaţi Ford şi pe livrarea întregii noastre linii de produse către clienţii noştri”, a declarat directorul general al Ford, Jim Farley, citat într-un comunicat.

După un acord de principiu, sindicatele nu pun uneori capăt grevei până când acesta nu este ratificat de către membri.

Contractul provizoriu negociat cu Ford prevede o creştere salarială care este puţin mai mică decât cele 40% pe care Shawn Fain le-a cerut atunci când UAW a lansat greva pe 15 septembrie, dar este semnificativ mai mare decât cele 9% propuse iniţial de Ford în august.

“Acordul prevede o creştere cu 25% a salariului de bază până în aprilie 2028”, a detaliat sindicatul în comunicatul său. “În total, el va duce la o creştere de peste 30% a salariului maxim, care depăşeşte 40 de dolari pe oră, şi la o creştere de 68% a salariului de bază, care depăşeşte 28 de dolari pe oră”.

“Muncitorii Ford cu cele mai mici salarii vor primi o creştere de peste 150% pe durata acordului”, a adăugat UAW.

Acordul elimină, de asemenea, grilele de salarizare care îi dezavantajează pe angajaţii mai tineri, îmbunătăţeşte pensiile pentru actualii pensionari şi garantează dreptul la grevă în cazul închiderii fabricilor.

“Împreună, schimbăm cursul lucrurilor pentru clasa muncitoare din această ţară”, a declarat Shawn Fain.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: