Statele Unite: Șoferii de Tesla au avut cea mai mare rată de accidente, iar cei de BMW, cele mai multe cazuri de conducere sub influența alcoolului, potrivit unui studiu

masini, Tesla sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Cu 24 de accidente la 1.000 de șoferi în perioada cuprinsă între jumătatea lunii noiembrie 2022 și jumătatea lunii noiembrie 2023, șoferii de Tesla au înregistrat cea mai mare rată de accidente din SUA, potrivit unui studiu realizat de Lending Tree, devansând șoferii de Ram și Subaru, scrie CNBC.

Cercetătorii au constatat că șoferii de BMW au fost cei mai predispuși să se implice în conducerea sub influența alcoolului, cu 3 cazuri de conducere sub influența alcoolului la 1.000 de șoferi într-un an, aproximativ de două ori mai mult decât rata de conducere sub influența alcoolului în rândul șoferilor de Ram, care au fost pe locul al doilea la acest capitol. Accidentele, conducerile în stare de ebrietate, excesul de viteză și alte amenzi pot duce la creșterea primelor de asigurare pentru șoferi.

Cercetătorii au analizat datele persoanelor care caută să își asigure propriile vehicule și nu au inclus date despre accidente sau incidente în care au fost implicați șoferii mașinilor închiriate, a declarat un purtător de cuvânt al LendingTree pentru CNBC.

Potrivit studiului, “este greu de stabilit cu exactitate de ce anumite mărci pot avea rate de accidente mai mari decât altele. Cu toate acestea, există indicii că anumite tipuri de vehicule atrag șoferi mai riscanți decât alții”.

Cu 24 de accidente la 1.000 de șoferi în perioada cuprinsă între jumătatea lunii noiembrie 2022 și jumătatea lunii noiembrie 2023, șoferii Tesla au înregistrat cea mai proastă rată de accidente din SUA, urmați de șoferii de mașini Ram, care au fost implicați în aproximativ 23 de accidente, și șoferii de Subaru, care au fost implicați în aproximativ 21 de accidente la 1.000 de șoferi pe parcursul anului.

În schimb, șoferii de Pontiac, Mercury și Saturn au fost toți implicați în mai puțin de 10 accidente la 1.000 de șoferi în perioada studiată.

Șoferii de BMW au fost cei mai predispuși să conducă sub influența alcoolului, au constatat cercetătorii. Aceștia au fost implicați în aproximativ 3 cazuri de conducere sub influența băuturilor alcoolice la 1.000 de șoferi într-un an, aproximativ de două ori mai mult decât rata de conducere sub influența băuturilor alcoolice în rândul șoferilor de Ram, aflați pe locul doi.

În ceea ce privește incidentele la volan în general, care includ nu numai accidentele, ci și conducerile sub influența alcoolului, excesul de viteză și alte amenzi, șoferii de Ram au avut cea mai mare rată de incidente, în timp ce șoferii de Tesla au avut a doua cea mai mare rată de incidente din SUA.

Accidentele, conducerile în stare de ebrietate, excesul de viteză și alte citații pot duce la creșterea ratelor de asigurare pentru șoferi. Lending Tree a constatat că o amendă pentru depășirea vitezei poate crește prețul asigurării vehiculului cu 10% până la 20%, accidentele pot crește tarifele cu aproximativ 40%, în timp ce conducerile sub influența băuturilor alcoolice pot duce la o creștere a tarifului cu 60% sau mai mult.

Constatările Lending Tree despre șoferii cu cele mai mari rate de accidente și incidente în funcție de marca vehiculului au fost publicate după anunțul unei rechemări în service a software-ului Autopilot de către Tesla în SUA, care afectează aproximativ două milioane de vehicule electrice ale companiei.

Vehiculele electrice Tesla sunt dotate standard cu un sistem avansat de asistență pentru șofer (ADAS) comercializat sub numele de Autopilot. Compania vinde și în SUA pachete mai extinse de asistență pentru șofer, denumite opțiuni Enhanced Autopilot și Full Self-Driving (sau FSD).

Tehnologia ADAS de la Tesla este menită să-i ajute pe șoferi în ceea ce privește direcția, accelerația și frânarea. CEO-ul Elon Musk susținea în 2021 că un șofer Tesla care folosește Autopilotul are de aproximativ 10 ori mai puține șanse de a se accidenta decât un șofer de mașină obișnuită. Deși Tesla își publică propriile rapoarte de siguranță, compania nu a permis cercetătorilor terți să le evalueze datele pentru a confirma sau infirma astfel de afirmații.

De asemenea, Musk a lăudat sistemele Tesla ca și cum ar fi deja, sau vor fi în curând, sigure pentru a fi utilizate în mod hands-free. Totuși, Autopilot și sistemele de conducere autonomă completă necesită în continuare ca șoferii Tesla să rămână în permanență atenți la drum și să fie pregătiți să conducă sau să frâneze ca răspuns.

O investigație care a durat doi ani a Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (National Highway Traffic Safety Administration sau NHTSA) a constatat că funcția Autosteer a Tesla, care face parte din Autopilot și FSD, are defecte de siguranță care pot cauza un “risc crescut de coliziune”. NHTSA a declarat că a constatat că șoferii Tesla pot folosi prea ușor în mod abuziv funcția Autosteer a mașinilor și este posibil să nu știe nici măcar dacă aceasta este activată sau dezactivată.

Potrivit documentelor depuse la autoritatea federală de reglementare a siguranței vehiculelor, Tesla nu a fost de acord cu concluziile NHTSA, dar a acceptat să efectueze o rechemare voluntară a software-ului și a promis că va aduce îmbunătățiri de siguranță la Autosteer prin actualizări “over-the-air”. Software-ul actualizat îi va sâcâi pe șoferi să fie mai des atenți la drum și îi va bloca pe șoferi să nu mai folosească Autopilotul dacă sistemele Tesla detectează o utilizare iresponsabilă.

Tesla nu a răspuns la o solicitare de comentarii cu privire la studiul Lending Tree și la motivul pentru care este posibil ca ratele de accidente și incidente să fi fost atât de ridicate în rândul șoferilor Tesla din SUA în ultimul an.

 

sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *