UK: Șeful lanțului Sainsbury’s spune că supermarketurile nu au profitat de prețurile mari

supermarket, cumparaturi Sursa foto: Pixabay

Supermarketurile nu s-au folosit de ratele ridicate ale inflației ca acoperire pentru a obține profituri mai mari, a declarat șeful Sainsbury’s conform BBC.

Întrebat dacă cel de-al doilea supermarket ca mărime din Marea Britanie a profitat de profit, Simon Roberts a declarat: “Categoric nu”.

Criticii i-au acuzat pe retailerii de produse alimentare de “greedflation” – creșterea prețurilor pentru a susține profiturile.

Autoritatea de supraveghere a concurenței a declarat că va analiza modul în care funcționează piața alimentară.

Pe lângă noua atenție acordată de Autoritatea pentru Concurență și Piețe prețurilor ridicate la produsele alimentare, unii politicieni au solicitat luarea de măsuri în acest domeniu.

Dar dl Roberts a declarat pentru BBC că Sainsbury’s și alte lanțuri de magazine alimentare au cheltuit bani pentru a “lupta împotriva inflației” și pentru a evita să transfere toate costurile în creștere către consumatori.

“Am făcut mai puțin profit de la an la an și asta pentru că am luat decizii foarte conștiente pentru a menține prețurile cât mai mici”, a spus dl Roberts.

Sainsbury’s a obținut un profit înainte de impozitare de 690 de milioane de lire sterline în anul care s-a încheiat în martie, în scădere față de 730 de milioane de lire sterline în anul precedent.

Au existat apeluri tot mai numeroase pentru mai multă claritate în ceea ce privește modul în care sunt stabilite prețurile alimentelor.

Inflația generală a scăzut la 8,7%, iar prețurile la energie și unele prețuri angro la alimente au început să scadă. Dar inflația prețurilor la alimente rămâne încă la un nivel încăpățânat de 19%.

Cele mai recente cifre oficiale privind vânzările cu amănuntul au arătat că volumele au revenit în aprilie, după ce în martie au fost afectate de vremea ploioasă.

Volumul vânzărilor a crescut cu 0,5% luna trecută, potrivit Oficiului Național de Statistică (ONS), supermarketurile înregistrând vânzări mai mari.

Cu toate acestea, cifrele ONS arată impactul creșterii prețurilor din ultimul an, oamenii cumpărând mai puține articole, dar cheltuind mai mulți bani. Volumul vânzărilor în aprilie a fost cu 3% mai mic decât în aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce suma cheltuită de cumpărători a crescut cu 4,7%.

Sursa foto: Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *