UMB, contestat de Danlin și la Curtea de Apel București pentru contractul câștigat pe Autostrada Unirii (A8). CNAIR poate merge mai departe cu semnarea contractului finanțat din PNRR

Autostrada Unirii A 8 prelungire desemnare constructori loturi PNRR noi termene 25 și 31 iulie Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

UMB nu scapă de contestațiile Danlin nici la Curtea de Apel București. Constructorul Danlin din județul Neamț a depus luni, 4 septembrie, contestație și la CAB, după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Constestațiilor (CNSC) i-a respins pe fond contestația pentru lotul III al Autostrăzii Unirii (A8), lotul Leghin – Târgu Neamț, finanțat prin PNRR.

De la momentul respingerii contestației la CNSC, Compania de Drumuri poate semna conform legii contractul de 1,5 miliarde lei fără a mai aștepta decizia CAB. Instanța nu a stabilit, deocamdată, un termen pentru această cauză, conform informațiilor pe care le-a consultat Economedia.

Cel mai probabil, dat fiind și calendarul PNRR, CNAIR și UMB vor semna rapid contractul.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

În 2020, Curtea de Apel București a anulat decizia Guvernului (Prin Memorandum) și a CNAIR de semnare a contractului cu UMB pentru Lotul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești, acesta fiind cel mai cunoscut exemplu de contract „întors” în instanță. Însă, de la acel moment, Legea Achizițiilor Publice s-a schimbat și obligă Autoritatea contractantă la semnarea contractului după decizia CNSC. Despre firma Danlin, Economedia a scris aici.

„Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – SPEDITION UMB S.R.L. – TEHNOSTRADE S.R.L. a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 a autostrăzii Târgu Mureș – Târgu Neamț cu prețul de 1,56 miliarde de lei (fără TVA). Constructorul român trebuie să finalizeze lucrările (finanțate prin PNRR) în de 30 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare si 24 de luni perioada de execuție a lucrărilor, pentru cei 29,91 km ai acestei secțiuni (Leghin – Târgu Neamț) care face parte din A8 (Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni)”, a anunțat, la momentul desemnării, șeful CNAIR Cristian Pistol.

Constructorul Danlin din județul Neamț a susținut în contestația depusă la CNSC că oferta UMB pentru lotul 3 al Autostrăzii Moldovei trebuie descalificată pentru că nu poate justifica disponibilitatea utilajelor, iar oferta financiară a fost de 77% din estimarea CNAIR, deși Legea Achizițiilor Publice prevede că oferta financiară nu poate fi sub 80%, se arată în documentele pe care le-a consultat Economedia. Important de menționat, o contestație asemănătoare Danlin împotriva UMB pe secțiunea Bacău – Pașcani (Autostrada Moldovei) a fost respinsă la CNSC. UMB a câștigat contractul pentru proiectarea și execuția lotul 3 Leghin – Târgu Neamț pe 19 iulie cu o ofertă de 1,56 miliarde lei (100 de puncte), iar pe lotul 2 s-a situat Asocierea Danlin XXL – InterTranscom cu 90,72 puncte. Pe locurile 3 și 4 au fost Tekfen și Mapa cu 88 și 81 de puncte.

Pentru lotul 1 Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, termenul estimat pentru desemnarea câștigătorului, 25 iulie a fost depășit, noul termen din SEAP fiind 7 septembrie. Opt oferte au fost depuse la sfârșitul lunii aprilie, dar nu și de la UMB (detalii aici).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Dar pentru pentru podul care cu succes sa prăbușit cine face contestație,sau poate. vrea și autostrada sa aibă același succes?

  2. Toate firmele de buzunar, de fapt niște frustrati fără nici un fel de performanță asa cum este cazul acestei firme pseudo fantomă Danlin XXL nu fac decât sa întârzie lucrările de infrastructura cu tot felul de contestați fanteziste. Cred ca a venit vremea sa se renunțe la experimente cu firme de buzunar care cred ca dacă au peticit drum sătesc sau comunal și au asfaltat doua trotuare într-o periferie de cătun folosind un compactor manual confecționat artizanal sau cumpărat de la fier vechi de prin Italia sau Germania, au devenit mari firme de interes național!!

  3. Deci ca să înțeleg, chiar și după contestația depusă la curtea de apel București se poate semna contractul cu UMB chiar acum? Adică chiar dacă au depus contestație?

  4. Cei de la firma Danlin ar trebui desființați , nu înainte să îi pună sa plătească sume considerabile datorita întârzierilor proiectelor cărora demenții se împotrivesc pe nedrept. Văd că la contestații sunt campioni. Oare nu se poate face nimic în privința acestor contestații care în afară de întârzieri altceva bun nu aduc.

    • Ei si Strabagul sunt campioni la contestatii. Macar danlin contesta tot la infrastructura mare pe zona moldovei. Strabagul contesta tot la nivel national. Rata de succes a contestatiilor e 0 la danlin si sub 5% la strabag. Dar da, pierdem timp din cauza lor

  5. Autostrada va fi doar la suprafață.cum lucrează aștia toată lumea stie.așa au facut averi colosale.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.