UMB nu scapă de contestațiile Danlin nici la Curtea de Apel București. Constructorul Danlin din județul Neamț a depus luni, 4 septembrie, contestație și la CAB, după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Constestațiilor (CNSC) i-a respins pe fond contestația pentru lotul III al Autostrăzii Unirii (A8), lotul Leghin – Târgu Neamț, finanțat prin PNRR.
De la momentul respingerii contestației la CNSC, Compania de Drumuri poate semna conform legii contractul de 1,5 miliarde lei fără a mai aștepta decizia CAB. Instanța nu a stabilit, deocamdată, un termen pentru această cauză, conform informațiilor pe care le-a consultat Economedia.
Cel mai probabil, dat fiind și calendarul PNRR, CNAIR și UMB vor semna rapid contractul.
În 2020, Curtea de Apel București a anulat decizia Guvernului (Prin Memorandum) și a CNAIR de semnare a contractului cu UMB pentru Lotul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești, acesta fiind cel mai cunoscut exemplu de contract „întors” în instanță. Însă, de la acel moment, Legea Achizițiilor Publice s-a schimbat și obligă Autoritatea contractantă la semnarea contractului după decizia CNSC. Despre firma Danlin, Economedia a scris aici.
„Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – SPEDITION UMB S.R.L. – TEHNOSTRADE S.R.L. a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 a autostrăzii Târgu Mureș – Târgu Neamț cu prețul de 1,56 miliarde de lei (fără TVA). Constructorul român trebuie să finalizeze lucrările (finanțate prin PNRR) în de 30 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare si 24 de luni perioada de execuție a lucrărilor, pentru cei 29,91 km ai acestei secțiuni (Leghin – Târgu Neamț) care face parte din A8 (Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni)”, a anunțat, la momentul desemnării, șeful CNAIR Cristian Pistol.
Constructorul Danlin din județul Neamț a susținut în contestația depusă la CNSC că oferta UMB pentru lotul 3 al Autostrăzii Moldovei trebuie descalificată pentru că nu poate justifica disponibilitatea utilajelor, iar oferta financiară a fost de 77% din estimarea CNAIR, deși Legea Achizițiilor Publice prevede că oferta financiară nu poate fi sub 80%, se arată în documentele pe care le-a consultat Economedia. Important de menționat, o contestație asemănătoare Danlin împotriva UMB pe secțiunea Bacău – Pașcani (Autostrada Moldovei) a fost respinsă la CNSC. UMB a câștigat contractul pentru proiectarea și execuția lotul 3 Leghin – Târgu Neamț pe 19 iulie cu o ofertă de 1,56 miliarde lei (100 de puncte), iar pe lotul 2 s-a situat Asocierea Danlin XXL – InterTranscom cu 90,72 puncte. Pe locurile 3 și 4 au fost Tekfen și Mapa cu 88 și 81 de puncte.
Pentru lotul 1 Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, termenul estimat pentru desemnarea câștigătorului, 25 iulie a fost depășit, noul termen din SEAP fiind 7 septembrie. Opt oferte au fost depuse la sfârșitul lunii aprilie, dar nu și de la UMB (detalii aici).