Principalul om de știință al Toyota Motor Corp. a avertizat că trecerea prea rapidă la vehiculele electrice ar putea determina șoferii să păstreze vechile mașini care consumă multă benzină și a cerut, înaintea summitului G7 din Japonia, ca mașinilor hibride să li se aplice reguli mai puțin stricte, scrie Bloomberg.
Subvențiile și restricțiile care vizează mașinile cu combustie vor face ca vehiculele electrice să devină atractive pentru clienții care și le pot permite, dar vehiculele electrice pe benzină rămân mai potrivite pentru alți consumatori, a declarat joi, la Hiroshima, Gill Pratt, cercetător șef al Toyota și director executiv al Institutului de Cercetare Toyota.
Este un argument des repetat de către producătorul auto numărul 1 mondial: tranziția către vehiculele complet electrice va dura mai mult decât se așteaptă oamenii și că o abordare multiplă care include hibrizi și alte alternative va reduce mai repede emisiile între timp.
Grupurile de protecție a mediului au criticat Toyota pentru că a întârziat prea mult să treacă la vehicule complet electrice și a lăsat Tesla lui Elon Musk și BYD din China să preia conducerea în domeniul vehiculelor electrice.
“În cele din urmă, limitările de resurse vor lua sfârșit, dar timp de mulți ani nu vom avea suficient material pentru baterii și resurse regenerabile de reîncărcare pentru o soluție bazată exclusiv pe mașini electrice pe baterii”, a declarat Pratt.
“Materialele pentru baterii și infrastructura de reîncărcare regenerabilă vor fi în cele din urmă abundente”, a spus el. “Dar va fi nevoie de zeci de ani pentru ca minele de materiale pentru baterii, instalațiile de generare a energiei regenerabile, liniile de transmisie și instalațiile de stocare a energiei sezoniere să se extindă”.
În timp ce Toyota și alți constructori auto japonezi au fost pionieri în tehnologia hibridă, ei au rămas în urma Tesla, BYD și alții în ceea ce privește creșterea producției de vehicule electrice. Mai mulți au promis că își vor extinde rapid producția în următorii ani.
Vehiculele electrice cu baterii “sunt o opțiune extrem de importantă”, a declarat Akio Toyoda, președintele Toyota și al Asociației Constructorilor Japonezi de Automobile, în timpul unei ședințe de informare de joi.
De-a lungul mandatului său de 14 ani ca director general al Toyota, care s-a încheiat în aprilie, nepotul fondatorului companiei a fost atât lăudat, cât și criticat pentru credința sa într-o abordare care a implicat vânzarea de hibrizi, vehicule cu pile de combustie și alte alternative alături de mașinile electrice pe baterii.
Criticii, inclusiv Greenpeace, au pus la îndoială faptul că strategia lui Toyoda se potrivește cu obiectivul constructorului auto de a reduce la jumătate emisiile până în 2035 și de a deveni neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon până la mijlocul secolului, afirmație pe care acesta a respins-o.
“Scopul este de a face ceva în legătură cu încălzirea globală”, a declarat Toyoda. “Inamicul comun este dioxidul de carbon”.
Koji Sato, noul director general al Toyota, care a preluat funcția în aprilie, a declarat că Toyota va vinde 1,5 milioane de mașini electrice pe baterii anual până în 2026 și va lansa 10 noi modele complet electrice. Cel mai mare producător de vehicule din lume a vândut 38.000 de mașini electrice pe baterii în anul fiscal care s-a încheiat în martie și și-a propus 200.000 pentru anul fiscal curent.
În aprilie, miniștrii mediului și energiei din G7 s-au angajat să reducă emisiile vehiculelor până în 2035, dar nu au anunțat niciun termen limită sau obiectiv intermediar după o reuniune în Hokkaido, Japonia.