Estimare Coface: Vânzările de vehicule electrice vor creşte cu 70% în 2021/ Se scumpesc cu peste 25% metalele utilizate în producție

masini electrice statie incarcare Sursa Foto: Pexels

Vânzările de vehicule electrice vor creşte cu 70% în 2021 faţă de anul anterior, iar în acest context preţurile pentru metalele utilizate în producţia acestor maşini, cum ar fi litiu, cobalt şi cupru, ar urma să se majoreze cu 34%, 25%, respectiv 47%, reiese dintr-o analiză publicată de Coface și citată de Agerpres.

“Diferitele configuraţii ale bateriilor sau posibila utilizare a hidrogenului ca sursă de energie nu vor reduce presiunea asupra utilizării acestor metale, chiar dacă costul ridicat al integrării lor contribuie la încurajarea cercetării şi dezvoltării în tehnologiile alternative. Totuşi, aceste eforturi ar putea schimba situaţia pe termen lung, în contextul concurenţei puternice între ţările care doresc să obţină un avantaj în următoarea generaţie de vehicule. Metalele sunt esenţiale în producerea bateriilor şi, prin urmare, beneficiază de tendinţe structurale puternice. Segmentul vehiculelor electrice continuă să crească la nivel global, cu o cotă de piaţă de 13% în 2020 comparativ cu 8% în 2019. Potrivit Agenţiei Internaţionale pentru Energie, în timp ce vânzările de maşini au scăzut cu 6% în 2020, vânzările de vehicule electrice au crescut cu 41%, întrucât Europa a arătat un apetit puternic pentru acest segment. În primul trimestru al anului 2021, vânzările de vehicule electrice au crescut cu 41% faţă de T1 2020, şi se estimează că acestea vor creşte cu 70%, în 2021″, susţin specialiştii companiei de consultanţă.

Potrivit acestora, aluminiul este utilizat nu numai în baterii, ci şi în alte părţi ale vehiculelor, cum ar fi şasiul sau panourile interne, datorită avantajelor sale de greutate şi capacităţii sale de a oferi protecţie sporită împotriva coliziunilor.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Coface se aşteaptă ca preţurile pentru nichel, aluminiu şi cupru să crească cu 34%, 25%, respectiv 47% între 2020 şi 2021. În plus, cererea va creşte considerabil între 2020 şi 2050, iar cererea de cupru pentru vehicule electrice se va majora cu 9,9%, anual, în perioada menţionată, în timp ce nichelul va creşte cu o rată anuală de 11,8%.

“Principalii producători ai acestor metale foarte căutate sunt Republica Democrată Congo (RDC), Australia, Indonezia, Chile şi Rusia, determinând aceste guverne să îşi modifice codurile miniere pentru a genera valoare adăugată mai mare, dar şi pentru a consolida reglementările de mediu în vederea protejării comunităţile locale. Presiunea asupra companiilor miniere şi metalice pentru a îmbunătăţi oferta şi pentru a răspunde acestor tendinţe va fi intensă”, explică reprezentanţii Coface.

De asemenea, consultanţii estimează o creştere a cheltuielilor de capital, dar companiile din sector vor trebui să demonstreze o rentabilitate puternică, ceea ce reprezintă o provocare pe termen scurt.

“Producătorii de baterii şi clienţii lor încearcă să-şi reducă dependenţa de cobalt, dar şi să găsească surse alternative de energie. Hidrogenul este în general considerat o alternativă puternică, capabilă să atenueze costurile globale pentru industrie şi povara asupra mediului. Cu toate acestea, Coface nu se aşteaptă ca hidrogenul să aibă un impact atât de mare în acest deceniu fără stimulente puternice din partea guvernelor. În plus, nu se aşteaptă ca jucătorii din ecosistemul bateriilor – care include utilizatorii finali, cum ar fi producătorii de autoturisme – să favorizeze hidrogenul pe termen scurt, deoarece au investit puternic în baterii pentru a respecta reglementările stricte puse în aplicare de diferitele autorităţi. Reciclarea şi economia circulară sunt alte răspunsuri pentru a satisface cererea în creştere şi pentru a reduce impactul asupra mediului (…)”, se menţionează în analiza de specialitate.

În ceea ce priveşte reciclarea bateriilor, aceasta va constitui o problemă în următorii ani, odată cu vânzarea a milioane de vehicule electrice.

“Multe companii se vor grăbi să dezvolte propriile operaţiuni în acest segment. Reciclarea cobaltului şi a nichelului este relativ matură, cu o rată globală de 60%, dar litiul este mai puţin reciclat cu o rată globală de numai 1%. Prin urmare, există loc de îmbunătăţire, în ceea ce priveşte o mai bună gestionare a deşeurilor”, susţin experţii.

Coface este unul dintre liderii în domeniul asigurărilor de credit şi de servicii complementare, precum Factoring, Colectare de creanţe, Asigurări Single Risk, Bonding şi Informaţii de afaceri.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: