Analiză Storia: Baia Mare, Iași, Buzău și București, printre orașele din România cu cel mai aglomerat trafic rutier

trafic, Bucuresti, masini, capitala, oras Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Reșița, Oradea, Brașov, Botoșani și Deva sunt orașele din România cu traficul rutier cel mai redus, în timp ce la polul opus se află Baia Mare, Iași, Buzău, București și Suceava, unde traficul este cel mai intens comparativ cu cel din orașele analizate în cadrul indexului T.R.A.I., realizat de Storia – platforma cu anunțuri imobiliare lansată de OLX, citate într-un comunicat de presă.

Conform datelor Storia, la capitolul cartierelor cu cel mai redus trafic rutier se regăsește cartierul Recita din Reșița, cu un scor de 100 de puncte, singurul din platformă cu punctaj maxim. În ceea ce privește Capitala, cartierul cu cel mai redus trafic din București conform datelor platformei din acest moment este Pădurea Băneasa, cu un scor de 72,8 puncte.

Indexul este instrumentul care adună date din surse locale și științifice pentru a putea oferi cele mai relevante informații tuturor celor care sunt în căutarea orașului sau cartierului potrivit. Pe de-o parte, indexul include date obiective, preluate din Google Traffic, Google Places, Airly, Storia și măsoară o serie de factori cheie (Trafic, Repere, Calitatea aerului și Imobiliarele – prețul pe metru pătrat) pe care, ulterior, îi transpune într-un scor reprezentativ pentru orașele sau cartierele României. Iar pe de altă parte, în secțiunea „Vocea Cartierelor”, indexul prezintă date subiective preluate de la locuitorii din cartierele incluse pe platformă.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

„Conform datelor din indexul T.R.A.I. construite pe baza informațiilor din Google Traffic, în cartierele centrale traficul tinde să fie intens, în timp ce în cartierele de la periferie traficul poate fi mai redus. Totuși, există o particularitate: dacă aceste cartiere rezidențiale sunt situate spre periferie, traficul poate fi la fel de problematic ca în zonele centrale. De asemenea, se observă că traficul este mai redus în weekenduri, iar cea mai aglomerată zi a săptămânii pare să fie vinerea. Analizând traficul în funcție de  zilele săptămânii, nu am identificat un tipar specific care să fie evident – acest lucru depinde de configurarea urbanistică a orașului (câmpie, deal, munte), de condițiile meteorologice (zăpadă, ploaie, senin), de amplasamentul geografic și de prezența unei centuri ocolitoare, de tranzit. De exemplu, traficul este mai intens în Giurgiu în timpul verii, comparativ cu restul anului, din cauza rolului său de punct de frontieră spre Balcani. În Cluj-Napoca, de asemenea, traficul este cel mai intens în luna august, când orașul găzduiește diverse festivaluri”, a declarat Monica Dudău, Marketing Manager Storia & OLX Imobiliare.

Cum este traficul rutier din Capitală

Conform indexului T.R.A.I., secțiunea „Trafic” se interpretează în felul următor: cu cât scorul se apropie de 100, cu atât traficul este mai redus în cartierul sau orașul selectat. Indicele afișează date exacte despre circulația rutieră și viteza de deplasare, în raport cu viteza maximă legală admisă în zonă.

Zonele din București în care traficul este mai redus, conform indexului T.R.A.I. sunt: Pădurea Băneasa (72,8 puncte), Uranus (27,7), Primăverii (24,9), urmate de Regie (19,8) și 13 Septembrie (14,6). La polul opus, printre cartierele în care traficul este cel mai intens se numără Piața Romană (scor 0), Cartierul Evreiesc (3), Centrul Istoric (3,7), urmate de Cartierul Francez (4) și Piața Victoriei (4,3).

Care sunt orașele în care traficul rutier este mai redus VS. orașele cu trafic intens

Orașul Reșița se află în prezent pe primul loc în topul orașelor cu cel mai redus trafic dintre orașele analizate pe platformă, cu un scor de 43,8 puncte, urmat de Oradea (40,4), Brașov (39,1) și Botoșani (38). De asemenea, în topul celor 10 orașe de pe platformă în care traficul este mai redus se regăsesc și Deva (36,8), Alba Iulia (37,4), Drobeta-Turnu Severin (35,6), Arad (36,9), Giurgiu (39,7) și Slatina (32,3)

La polul opus, Baia Mare este orașul în care traficul este cel mai aglomerat comparativ cu traficul din celelalte orașe regăsite pe platformă, obținând un punctaj de doar 12,3. Următoarele orașe cu cel mai intens trafic sunt Iași (15,4), Buzău (18) și București (18,3), dar și Suceava (21,6), Galați (23,2), Timișoara (25,2), Satu Mare (25,4), Brăila (26,3) și Zalău (26,3).

Care sunt cartierele în care traficul rutier este mai redus VS. cartierele cu trafic intens

La momentul actual, cartierul Recita din Reșița este singurul cartier din platformă care a obținut scorul maxim de 100 de puncte la indicatorul „Trafic”, ceea ce ilustrează că în acest cartier traficul este cel mai redus. Cartierul Teleajen din Ploiești este pe locul doi în top, cu un scor de 98,3 puncte, urmat de cartierele Bartolomeu Nord din Brașov (93,4), Bărăbanț din Alba Iulia (81,7) și de Pădurea Băneasa din București (72,8). De asemenea, următoarele cinci cartiere din topul cartierelor cu traficul cel mai redus sunt cartierul Albert din Ploiești (67), Bordei din Craiova (66,2), Podeni din Târgu Mureș (65), cartierul Viile Dealul Mic din Târgu Mureș (62,8) și Someșeni din Cluj Napoca (59,7).

Primele trei cartiere cu cel mai intens trafic dintre cele analizate sunt din București, respectiv: Piața Romană (scor 0), Cartierul Evreiesc (3) și Centrul Istoric (3,78). Următoarele cartiere cu trafic aglomerat sunt: Tipografilor din Timișoara (3,9), Cartierul Francez (4), Piața Victoriei (4,3) și Gara de Nord (5) din București, urmate de Centru din Ploiești (6,11), Dorobanți din București (6,19) și Zorilor din Cluj-Napoca (9,3).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Discubilla analiza.
    Baia Mare poate dar e din cauza Primarelui care e pușcarie.
    La Buzau e doar din incompetența Primarului care a facut varza traficul.
    Începand cu Podul Dragaicii pâna la iesire din Zona Industriala mai mult nu s-a facut ceva pentru fluență trafic.
    S-au asfaltat si locurile unde erau copaci!
    Banu e aruncat nu se știe căt e in șpaga iar 3/4 din drum e varză!😡😡
    Iar restul orasului e cam la fel.😲

  2. Baia Mare, aglomerat? Oras pe care il traversezi in 15 minute daca prinzi semafoarele pe rosu?
    Eventual e aglomerat seara la McDonalds la Drive-In.

  3. Scrieți articole doar sa va primiți salariul. Sunteți o rușine pt jurnalism. Baia Mare aglomerat? :)) de la intrare la ieșire faci cu trotineta electrica. Înseamnă ca nu ati fost niciodată in Cluj. Halal jurnaliști

  4. La Buzău toate supermarketurile s-au construit la întrarea în municipiu dinspre Moldova astfel ca traficul este infernal. Semafoarele sunt plantate peste tot astfel ca totul sa nu funcționeze. Sunt semafoare în sensul giratoriu astfel ca nu știi cum sa circuli pentru ca nu te aștepți sa vezi asa ceva în sensul giratoriu Prioritatea se schimba peste noapte cum stabilesc cei din primărie. Haos peste tot s-au tăiat toți pomii și se pun borduri înalte de 30 cm astfel ca nu poți deschide ușa mașinii ( bulevardul Gării parcul de lângă Hasdeu)

  5. La Buzău toate supermarketurile s-au construit la întrarea în municipiu dinspre Moldova astfel ca traficul este infernal. Semafoarele sunt plantate peste tot astfel ca totul sa nu funcționeze. Sunt semafoare în sensul giratoriu astfel ca nu știi cum sa circuli pentru ca nu te aștepți sa vezi asa ceva în sensul giratoriu Prioritatea se schimba peste noapte cum stabilesc cei din primărie. Haos peste tot s-au tăiat toți pomii și se pun borduri înalte de 30 cm astfel ca nu poți deschide ușa mașinii ( bulevardul Gării parcul de lângă Hasdeu)

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.