Giganții închirierilor de mașini au început să prefere mașinile electrice chinezești, mai ieftine, dar comparabile calitativ cu cele occidentale

zeekr geely Sursa Foto: chinapev.com

Industria mașinilor de închiriat occidentală, cu o valoare de 100 de miliarde de dolari, cu multe rezerve de numerar rămase dintr-o pandemie profitabilă pentru aceste companii, se avântă treptat în achiziția de mașini electrice, iar vehiculele de fabricație chinezească sunt văzute ca cele mai bune ca raport calitate-preț.

Tranziția electrică ar putea schimba flotele de mașini, dominate de multă vreme de mărci renumite din Statele Unite și Europa, și le va determina să treacă din ce în ce mai mult către producătorii de automobile din Asia, scrie Reuters.

„Din punct de vedere istoric, producătorii europeni și americani au avut un avantaj, dar trecerea către electricitate schimbă cărțile”, a declarat Olivier Baldassari, șef de grup pentru țări și ofițer de operațiuni la gigantul de închirieri Europcar.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Potrivit acestuia, mașinile electrice produse de chinezi și asiatici, în general, sunt comparabile cu modelele occidentale în ceea ce privește calitatea, dar în general costă mai puțin.

Chiar și micile economii sunt semnificative în vasta industrie de închiriere, care cumpără milioane de mașini noi pe an – o zecime dintre toate mașinile noi doar în Statele Unite – și oferă un indicator principal al tendințelor auto mai ample din societate.

Companiile din sector au rezistat de multă vreme grăbirii de a se electrifica, din cauza cererii slabe de vehicule electrice (EV) în rândul clienților îngrijorați să nu rămână fără alimentare cu energie electrică.

Cu toate acestea, mai mulți analiști au spus că acum este cel mai bun moment pentru a începe, deoarece companiile și-au întărit rezervele cu profituri frumoase în timpul unei pandemii care a golit transportul public și aeroporturile și a dus la mai multe vacanțe accesibile cu mașina.

În Statele Unite, companiile de închiriere de mașini au primit venituri lunare record de 1.320 de dolari per vehicul în 2021, potrivit Asociației Americane de Închirieri Auto. Aceasta față de aproximativ 1.000 de dolari înainte de pandemie.

Hertz a mutat primul în octombrie anul trecut, când a anunțat achiziția planificată a 100.000 de vehicule Tesla crescând presiunea asupra rivalilor de a prezenta planuri de tranziție. Între timp, Europcar, cu sediul în Franța, s-a angajat să transforme 20% din flota sa electrică sau hibrid cu emisii reduse până în 2024, de la 3% acum, ceea ce înseamnă că va trebui să cumpere până la 70.000 de vehicule mai curate în următorii doi ani dacă își va reaproviziona flota peste cele 350.000 de vehicule pe care le deținea înainte de pandemie.

Companiile de închiriere și-au vândut flotele, pe măsură ce cererea a scăzut la începutul pandemiei și s-au luptat să recâștige volume pe fondul unei penurii globale de semiconductori care a împiedicat producția de vehicule.

Baldassari a spus că Europcar își aprovizionează din ce în ce mai mult vehicule electrice de la Great Wall Motors, SAIC Motor și Polestar, companie deținută de chinezii de la Geely și Volvo Cars, deși era pe tapet și cumpărarea de la parteneri tradiționali, inclusiv Renault sau Stellantis.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: