Cea mai mare companie de transport maritim din lume: Costurile de expediere a mărfurilor au urcat cu 25 – 30%, de la începutul pandemiei, din cauza presiunilor inflaţioniste

maersk foto Sursa foto: Maersk, Facebook

De la începutul pandemiei costurile de expediere a mărfurilor au urcat cu 25 – 30%, din cauza presiunilor inflaţioniste, avertizează A.P. Moller Maersk A/S, cea mai mare companie de transport maritim din lume, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres. Reprezentanții companiei consideră că este puţin probabil ca această creştere să se atenueze pe termen scurt.

Maersk este considerat un indicator al comerţului global deoarece transportă mărfuri pentru retaileri şi companii importante, de la Walmart la Nike şi Unilever.

Costurile mai ridicate din lanţurile de aprovizionare au afectat industria de retail şi cea de bunuri ambalate, de la începutul pandemiei, în special în ultimul an când economiile au început să se redreseze, fiind frecvente congestiile din porturile importante, unde se descarcă containere cu o multitudine de produse.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“Cred că şi în următorii ani ne vom confrunta cu o inflaţie mai ridicată. Domeniul logistic necesită multă energie şi forţă de muncă, iar acestea sunt două segmente ale economiei care se confruntă cu presiuni inflaţioniste semnificative”, a afirmat Vincent Clerc, director în cadrul Maersk, într-un interviu acordat în timpul unei conferinţe care se desfăşoară în Dublin.

Deşi congestia nu mai este atât de semnificativă în unele păţi ale lumii, devine mai accentuată în altele, de exemplu pe costa de est a SUA şi în Europa de Nord, a adăugat Clerc.

“Vorbim aici despre disponibilitatea de şoferi de camioane, de capacitatea disponibilă pentru mutarea mărfurilor prin infrastructura terestră”. De la începutul “tensiunilor comerciale” cu China, companiile globale şi-au redus din ce în ce mai mult proporţia materialelor şi a bunurilor pe care le exportă din această ţară, sperând să-şi diversifice activitatea, a declarat oficialul Maersk.