Cea mai mare companie de transport maritim din lume: Costurile de expediere a mărfurilor au urcat cu 25 – 30%, de la începutul pandemiei, din cauza presiunilor inflaţioniste

maersk foto Sursa foto: Maersk, Facebook

De la începutul pandemiei costurile de expediere a mărfurilor au urcat cu 25 – 30%, din cauza presiunilor inflaţioniste, avertizează A.P. Moller Maersk A/S, cea mai mare companie de transport maritim din lume, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres. Reprezentanții companiei consideră că este puţin probabil ca această creştere să se atenueze pe termen scurt.

Maersk este considerat un indicator al comerţului global deoarece transportă mărfuri pentru retaileri şi companii importante, de la Walmart la Nike şi Unilever.

Costurile mai ridicate din lanţurile de aprovizionare au afectat industria de retail şi cea de bunuri ambalate, de la începutul pandemiei, în special în ultimul an când economiile au început să se redreseze, fiind frecvente congestiile din porturile importante, unde se descarcă containere cu o multitudine de produse.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

“Cred că şi în următorii ani ne vom confrunta cu o inflaţie mai ridicată. Domeniul logistic necesită multă energie şi forţă de muncă, iar acestea sunt două segmente ale economiei care se confruntă cu presiuni inflaţioniste semnificative”, a afirmat Vincent Clerc, director în cadrul Maersk, într-un interviu acordat în timpul unei conferinţe care se desfăşoară în Dublin.

Deşi congestia nu mai este atât de semnificativă în unele păţi ale lumii, devine mai accentuată în altele, de exemplu pe costa de est a SUA şi în Europa de Nord, a adăugat Clerc.

“Vorbim aici despre disponibilitatea de şoferi de camioane, de capacitatea disponibilă pentru mutarea mărfurilor prin infrastructura terestră”. De la începutul “tensiunilor comerciale” cu China, companiile globale şi-au redus din ce în ce mai mult proporţia materialelor şi a bunurilor pe care le exportă din această ţară, sperând să-şi diversifice activitatea, a declarat oficialul Maersk.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: