Inflația și prețurile energiei umbresc perspectivele economice globale. AP Moller-Maersk, una dintre cele mai mari companii de transport maritim din lume, anticipează încetinirea cererii de containere

maersk foto Sursa foto: Maersk, Facebook

AP Moller-Maersk a anticipat miercuri o încetinire a cererii globale de containere maritime anul acesta, pe fondul slăbirii încrederii consumatorilor şi a aglomerării lanţului de aprovizionare, transmite CNBC, citat de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Compania daneză de transport maritim şi de logistică, una dintre cele mai mari din lume şi un barometru amplu pentru comerţul global, a declarat că a încărcat pe nave cu 7,4% mai puţine containere în trimestrul al doilea, în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2021, ceea ce a determinat-o să revizuiască previziunile anuale pentru afacerile sale de containere.

Maersk se aşteaptă acum ca evoluţia cererii să se situeze la nivelul inferior al intervalului prgnozat, între -1% şi 1% în 2022, deoarece inflaţia şi preţurile în creştere ale energie umbresc perspectivele economice globale.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Maersk a avertizat că încetinirea a fost deosebit de pronunţată în Europa, unde stocurile s-au acumulat în porturi şi în depozite, pe măsură ce cererea consumatorilor scade.

Războiul Rusiei în Ucraina şi blocajele cauzate de Covid-19 în China au agravat astfel de probleme de congestie, a adăugat compania.

”În Europa, congestionarea lanţului de aprovizionare a rămas, deoarece comercianţii cu amănuntul şi producătorii au păstrat containerele în porturi şi depozite din cauza cererii finale slabe. Blocarea porturilor din China din cauza politicii anti Covid-19, precum şi consecinţele războiului din Ucraina au provocat, de asemenea, tensiuni în zone cheie ale reţelei logistice”, a spus compania.

Comentarii au avut loc în condiţiile în care Maersk a confirmat miercuri rezultate superioare prognozei pentru trimestrul al doilea, pe măsură ce tarifele de transport cresc.

Compania a spus că congestionarea comerţului a crescut preţurile globale ale mărfurilor, creând ”condiţii de piaţă excepţionale” pentru afacerea de logistică şi determinând-o să îşi mărească perspectivele de profit anual.

Industria transportului de containere în general a beneficiat de tarife de transport mai mari, deoarece companiile au fost nevoite să plătească sume record pentru a-şi transporta mărfurile, pe fondul unei multitudini de perturbări ale pieţei.