Ce produse și servicii își cresc vânzările în valurile de caniculă?

termometru vara canicula Sursa foto: Dreamstime

Ignorând inflația galopantă, francezii nu ezită să bage mâna în portofel pentru a atenua neplăcerile legate de temperaturile ridicate, scrie Le Figaro.

35 de grade la Lyon, 37 de grade la Toulouse… Într-o bună parte a Franței, mercurul din termometre a atins cote maxime în ultimele zile. Și acesta este doar începutul: potrivit ministrului Tranziției Ecologice, Christophe Béchu, țara trebuie să se pregătească pentru o schimbare a temperaturilor de +4 grade până în 2100.

Dacă înmulțirea valurilor de căldură ne bulversează stilul de viață, numeroase sectoare economice profită de această creștere a temperaturilor, pe piețe atât de variate precum cele ale renovării termice, ale produselor farmaceutice sau ale vânzării de înghețată.

Temperaturile ridicate se observă mai întâi în coșurile de cumpărături, unde vânzările de produse de consum așa-numite “sensibile la condițiile meteorologice” cresc vertiginos. Potrivit ultimului panel publicat de Circana, vânzările de mezeluri proaspete au înregistrat cea mai mare creștere în luna iunie (+26% față de anul trecut), urmate îndeaproape de înghețată (+13%) și de produsele de protecție solară (12%). Produsele vedetă ale verii rămân însă băuturile reci, care, alcoolice sau nu, ocupă cinci locuri din zece în clasamentul celor mai bine vândute articole. ” Este un mare clasic ,” spune Juliette Favre, insight manager la Circana. Ceea ce este mai nou este dezvoltarea referințelor premium, cum ar fi berile de lux sau sucurile atipice.

Cu toate acestea, consumul din centrul orașului nu se adaptează bine la temperaturile extreme. Chiar și  comercianții regi ai perioadei estivale, cei care vând înghețată, suferă, în mod paradoxal, de caniculă. “Înghețata poate fi un produs sezonier, dar când începem să depășim 30 de grade, cifra noastră de afaceri scade”, spune Paolo Benassi, cofondator al Amorino, un brand francez de înghețată italiană prezent în 16 țări. Mai puține plimbări, mai puțină poftă de mâncare: pentru a depăși obstacolele caniculare, marca și-a revizuit oferta, în special prin consolidarea gamelor de băuturi sorbet și granita .

Cresc vânzările și în farmacii Potrivit lui Pascal Fontaine, director comercial al farmaciilor Lafayette (285 de farmacii în Franța), “Vârfurile de vânzări de vară le egalează acum pe cele de iarnă “. Afecțiunile legate de căldură – probleme de circulație a sângelui, deshidratare, insolație – determină creșterea vânzărilor. Și asta, în ciuda creșterii prețurilor în raioanele de parafarmacie și de prim ajutor.

Dar câștigătorii incontestabili ai valului de căldură sunt în continuare în departamentul de electrocasnice. Scoase în evidență pentru consumul lor de energie, aparatele de aer condiționat și ventilatoarele rămân populare în rândul francezilor, după cum explică Boulanger, unul dintre principalii distribuitori din acest sector. “În prezent, observăm o creștere logică a vânzărilor în volum legată de căldura ridicată. În timpul vârfurilor de căldură, volumul vânzărilor este în mod regulat înmulțit de patru ori”, explică marca, care observă, de asemenea, o evoluție a comportamentului de cumpărare. ” În acest an, clienții par să aleagă să investească în echipamente de lungă durată, alegând astfel un raport calitate-preț, fiind gata să investească mai mult decât în anii precedenți, pentru a face față valurilor de căldură”.

Încă foarte apreciată, piața de climatizare trebuie totuși să se acomodeze cu piața de renovare termică, care continuă să câștige teren. Un dinamism întreținut și de ajutoarele acordate de autoritățile publice. Potrivit unui studiu realizat de Groupement Actibaie, 30% dintre gospodării ar lua în considerare o renovare în termen de cinci ani pentru a îmbunătăți confortul locuinței lor pe timp de vară.

Sursa foto: Dreamstime

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *