CEO-ul Cruise, divizia de robotaxiuri a General Motors, Kyle Vogt, a demisionat din companie la o zi după ce şi-a cerut scuze angajaţilor, în timp ce compania trece printr-o evaluare a siguranţei flotei sale din SUA, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.
Vogt, în vârstă de 38 de ani, a oferit puţine explicaţii, declarând pur şi simplu ”Am demisionat din funcţia mea”, într-un e-mail adresat personalului.
Acesta a fondat Cruise în 2013, iar decizia sa vine după săptămâni de tulburări la companie, care a trebuit să-şi retragă toate vehiculele de la testarea în Statele Unite, pentru a efectua o evaluare a siguranţei, după un accident din 2 octombrie care s-a încheiat cu un pieton târât de unul dintre taxiurile cu conducere autonomă.
O sursă familiarizată cu circumstanţele demisiei lui Vogt a declarat că Vogt a informat consiliul de administraţie cu privire la decizia sa de a pleca duminică, după ce şi-a cerut scuze personalului pentru problemele companiei, într-un e-mail de sâmbătă.
”În calitate de CEO, îmi asum responsabilitatea pentru situaţia în care se află Cruise astăzi. Nu există scuze şi nu există nicio acoperire pentru ceea ce s-a întâmplat. Trebuie să ne dublăm siguranţa, transparenţa şi implicarea comunităţii”, a scris el în e-mail.
Necazurile Cruise sunt, de asemenea, un regres pentru o industrie dependentă de încrederea publicului şi de cooperarea autorităţilor de reglementare.
Divizia GM a prezentat în ultimele luni planuri ambiţioase de extindere în mai multe oraşe, oferind curse complet autonome cu taxiul.
Demisia lui Vogt a venit după ce GM şi consiliul de conducere al Cruise şi-au sporit controlul asupra conducerii sale.
Consiliul Cruise s-a întâlnit pe 13 noiembrie şi a doua zi l-a numit pe consilierul general al GM Craig Glidden ca director administrativ al Cruise.
Consiliul a mai spus că va reţine un expert terţ în siguranţă pentru a evalua operaţiunile şi cultura de siguranţă.
CEO-ul GM, Mary Barra, a declarat într-un e-mail adresat angajaţilor că Glidden va servi drept copreşedinte al Cruise împreună cu Mo Elshenawy, care va deveni şi director de tehnologie.
”Continuăm să credem cu tărie în misiunea Cruise şi în potenţialul tehnologiei sale transformatoare, deoarece căutăm să facem transportul mai sigur, mai curat şi mai accesibil”, a spus ea.
Fostul preşedinte al Tesla Jon McNeill, director GM din 2022, a fost numit vicepreşedinte al consiliului de croazieră alături de Barra, care este preşedinte.
Cruise concurează cu compania Waymo a grupului Alphabet în implementarea vehiculelor autonome şi a testat sute în mai multe oraşe din SUA, în special în San Francisco.
În octombrie, Departamentul de Autovehicule din California a ordonat Cruise să-şi scoată maşinile fără şofer de pe drumurile statului, numindu-le un risc pentru public şi spunând că compania a denaturat siguranţa tehnologiei sale.
Administraţia Naţională pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi a deschis în octombrie o investigaţie cu privire la riscurile pietonilor expuşi la Cruise, iar consiliul Cruise a angajat firma de avocatură Quinn Emanuel pentru a revizui răspunsurile conducerii Cruise la autorităţile de reglementare, care investighează accidentul din 2 octombrie.
”Ultimii 10 ani au fost extraordinari şi sunt recunoscător tuturor celor care au ajutat Cruise pe parcurs”, a scris Vogt în e-mailul său.
Într-o postare pe platforma de socializare X, la scurt timp după demisia sa, el a adăugat: ”Cruise este abia la început şi cred că are un viitor mare în faţă”.
Barra le-a spus investitorilor că Cruise ar putea genera venituri de 50 de miliarde de dolari până în 2030. Compania a pierdut peste 700 de milioane de dolari în trimestrul al treilea al acestui an, din planurile sale de a extinde operaţiunile în 15 oraşe din SUA.